| کد خبر: 262865 |

احداث و تکمیل ۲۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و ۶۹۳ کیلومتر ریل

غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از پایش ۷۲۶ بند مصوبه در قالب ۹۰۰ تکلیف دستگاه های تابعه خبر داد.

تین نیوز

غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از پایش ۷۲۶ بند مصوبه در قالب ۹۰۰ تکلیف دستگاه های تابعه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیر محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از پایش ۷۲۶ بند مصوبه در قالب ۹۰۰ تکلیف دستگاه های تابعه خبر داد که در برگیرنده بیش از ۴۳۵ پروژه احداث انواع راه به طول ۱۶ هزار و ۴۴۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ هزار و ۹۳۰ میلیاردتومان می شود و به دنبال مصوبات سفرهای رییس جمهور به استان های کشور است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: در سفرهای دور اول و هفت سفر دور دوم رییس جمهور به استان های کشور، تاکنون ۷۲۶ بند مصوبه بالغ بر ۹۰۰ تکلیف دستگاه های تابعه با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده که شامل ۵۹ هزار و ۶۷۳ میلیاردتومان از محل منابع عمومی، ۴ هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان از محل منابع داخلی، ۱۵ هزار و ۷۹۱ میلیاردتومان از محل قیر و ۴۹ هزار و ۷ میلیاردتومان از محل سایر منابع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه این تکالیف شامل تمامی بخش ها از جمله ساخت راه، راه آهن، راه روستایی، رفع نقاط پرحادثه و سایر موارد است، افزود: از میان این مصوبه ها، ۶۱۲ تکلیف در حوزه حمل و نقل جاده ای، ۶۲ تکلیف در حوزه حمل و نقل ریلی، ۵۱ تکلیف در حوزه های هوایی، دریایی و هواشناسی و همچنین ۱۷۶ تکلیف در حوزه مسکن و شهرسازی است.

غفاری اهم دستاوردهای این مصوبات را در وزارت راه و شهرسازی شامل رفع حادثه خیزی محورهای کشور به تعداد ۳۸۳ نقطه-مقطع، روکش آسفالت، نگهداری و بهسازی انواع راه و راه روستایی به میزان ۳ هزار کیلومتر، احداث ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و باند دوم و راه اصلی و همچنین احداث یا در مرحله تکمیل نهایی ۶۹۳ کیلومتر خط اصلی و دوم ریلی بر شمرد.

افتتاح راه آهن زاهدان-خاش به طول ۱۵۴ کیلومتر

به گفته وی، اهم پروژه های مذکور شامل افتتاح بخش اول راه آهن چابهار زاهدان محدوده زاهدان -خاش به طول ۱۵۴ کیلومتر و خط ریلی میانه- بستان آباد – تبریز (بستان آباد - خاوران) به طول ۴۴ کیلومتر، افتتاح خط دوم ریلی به طول ۱۳۰ کیلومتر (بخشی از خط دوم راه آهن بافق – یزد- زرین شهر و اردکان – ارژنگ به طول ۶۰ کیلومتر و خط دوم راه آهن اهواز – اندیمشک به طول ۷۰ کیلومتر)، افتتاح باند غربی قطعه دوم آزاد راه تهران شمال به طول ۲۲ کیلومتر است.

تامین ۳۴ هزار هکتار زمین برای احداث بیش از یک میلیون و ۸۳۹ هزار واحد مسکونی

غفاری، بهره برداری از کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۶۰ کیلومتر، بهره برداری از محور بهسازی راه اصلی چابهار- زاهدان به طول ۲۵ کیلومتر، بهره برداری از محور بیجار- زنجان به طول ۲۷ کیلومتر، بهره برداری از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به طول ۷۶ کیلومتر، بهره برداری از قطعه چهارم باند دوم محور بابامیدان- گچساران و عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح وحدتیه به طول ۶۰ کیلومتر، بهره برداری از محور جهرم- لار- بندرعباس به طول ۲۰ کیلومتر، بهره برداری از محور سربیشه - درح - ماهیرود - میل ۷۸ به طول ۲۰ کیلومتر، بهره برداری از باند دوم شازند - ازنا به طول ۱۷ کیلومتر، احداث بیش از ۲۱۵ هزار و ۲۰۸ واحد مسکن روستایی، تامین زمین برای احداث بیش از یک میلیون و ۸۳۹ هزار واحد مسکونی (بالغ بر ۳۴ هزار هکتار) را از دیگر پروژه های مهم و جزو دستاوردهای مصوبات سفر رییس جمهور برشمرد.

برگزاری ۵۰ جلسه پایش مصوبات سفر اول و برنامه ریزی دور دوم سفر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۵۰ جلسه پایش مصوبات سفر دور اول و برنامه ریزی دور دوم سفر با حضور معاونان و مدیران کل دستگاه های تابعه، ادارات کل راه و شهرسازی استانها و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ها برگزار شده است.

ثبت ۵ هزار و ۲۰۰ عملکرد در سامانه پایش مصوبات سفرهای استانی

قابل ذکر است که عملکرد مصوبات سفر به صورت ماهانه در سامانه پایش مصوبات سفرهای استانی ثبت می شوند. به طوری که از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور، بیش از ۵۲۰۰ عملکرد در سامانه مزبور ثبت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.