| کد خبر: 258095 |

برنامه ها و دستاوردها؛ حوزه ریلی اولویت وزارت راه و شهرسازی است

توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور و نوسازی ناوگان در حوزه ریلی از جمله اولویت های وزارت راه و شهرسازی به عنوان پیشران پیشرفت کشور است.

تین نیوز

توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور و نوسازی ناوگان در حوزه ریلی از جمله اولویت های وزارت راه و شهرسازی به عنوان پیشران پیشرفت کشور است و به گفته مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، برنامه جامعی برای تأمین ناوگان ریلی در حوزه واگن های باری، مسافری و لکوموتیو مد نظر قرار دارد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمرکز بر تکمیل زنجیره های کریدوری ریلی گفته بود که سران منطقه منتظر تکمیل کریدورهای ریلی ایران هستند و عزم مجلس نیز برای حمایت و تقویت این پروژه ها جزم است.

موضوعی که در دیدارهای بذرپاش به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران با  ۱۲ کشور همواره مورد تاکید و مذاکره قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین فروردین ماه سال جاری در نشست با مدیران بخش خصوصی حوزه راه آهن با اشاره به شعار سال و لزوم توجه جدی به مهار تورم و رشد تولید، برنامه وزارت راه و شهرسازی را حمایت از تولید داخلی برای توسعه ناوگان و تکمیل کریدور ریلی با اولویت استفاده از توان داخلی دانست.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، برنامه احداث و ساخت یک هزار و ۵۴۱ کیلومتر راه آهن تا پایان سال ۱۴۰۳ را در دستور کار خود قرار داده است که در همین راستا ریل گذاری ۱۷۸ کیلومتر از خطوط ریلی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون محقق و ۱۲۰ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

همچنین زیرسازی ۲۷۳ کیلومتر از خطوط ریلی از ابتدای دولت سیزدهم نیز انجام شده که ۱۴۴ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۱ اجرایی شده است.

از جمله دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل ریلی می توان به افتتاح بخش اول راه آهن چابهار - زاهدان، محدوده زاهدان -خاش به طول ۱۵۴ کیلومتر، خط ریلی میانه- بستان آباد – تبریز (بستان آباد - خاوران) به طول ۴۴ کیلومتر، زیرسازی محور ریلی شیراز - بوشهر به طول ۱۴.۸۶ کیلومتر، زیرسازی محور ریلی رشت- کاسپین به طول ۱۶.۸ کیلومتر، زیرسازی محور ریلی گل گهر- شیراز و آنتنی داراب – زادمحمود به طول ۶.۵ کیلومتر، زیرسازی محور ریلی مبارکه - شهرکرد به طول ۱۲.۴ کیلومتر، روسازی محور ریلی یزد- اقلید به طول ۱۰.۹۸ کیلومتر، روسازی محور ریلی همدان - سنندج به طول ۱۸.۵۷ کیلومتر و ساخت ۱۶ هزار و ۶۸۰ متر مربع ایستگاه ریلی اشاره کرد.

ارتقای ایمنی در شبکه ریلی کشور نیز اولویت دیگر وزارت راه و شهرسازی در سال جاری اعلام شده و اقداماتی نظیر توسعه سیستم های نظارت تصویری، تجهیز ایستگاه ها به سیستم کنترل اتوماتیک قطارها (ATC)، ساخت داخل و بازسازی انواع لکوموتیو و ساخت و بازسازی انواع واگن باری به منظور افزایش سرعت سیر و تامین و نوسازی ناوگان ریلی انجام شده است.

این اقدامات دستاوردهایی از جمله بازسازی و بهسازی ۱۸۰ کیلومتر از خطوط ریلی و توسعه سیستم های نظارت تصویری به تعداد ۲۷۰ دستگاه در سال گذشته به دنبال داشته است.

تجهیز ایستگاه ها به سیستم کنترل اتوماتیک قطارها (ATC)به تعداد ۱۲ ایستگاه، ساخت داخل و بازسازی انواع لکوموتیو به تعداد ۳۸ دستگاه، ساخت انواع واگن باری به تعداد یک هزار و ۵۹۸ دستگاه و ساخت و بازسازی انواع واگن باری به تعداد ۵۰ دستگاه نیز از دیگر نتایج بدست آمده در سال گذشته بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • طباطبایی 0 0

    جناب بذر پاش متاسفانه در حوزه ریلی ما هنوز متاثر از افکار مشارکتی ها اصلاح طلب ها و افراد معلوم الحالی هستیم که حتی در آبدارخانه دفتر مدیران نیز نفوذ و گماشته دارند این روند از سال 92 با مدیریت پورسیداقایی بشدت اجرایی شد و تمام مناصب توسط این باند مخوف اشغال و همه مشغول به حفظ منافع این شبکه شدند و این مهم تا بحال ادامه دارد مثلاً در حوزه بلیط قطار چنان مهره چینی کرده اند حتی یک کارشناس یا آبدارچی غیر خودی را در سیستم خود راه نمی دهندالان شما در هیچ مناسبتی بلیط نمی تواند پیدا کنید اما به اذن مثلاً پورسیداقایی یا راشدی یا جعفری و... تا دلتان بخواهد بلیط صادر می شود یا در حوزه خط فروشی به واگن ها و شرکت های خصوصی وضع اسفناک است و خطوط خوب ساعت های سیر خوب یا اصلا سیر خوب با اوکی ریس باند به شرکت ها داده میشود الان شما ببینید وضعیت مالی و ثروت مثلاً معاون سیر و حرکت چیست یا مدیر عامل سال 92 اینها از کجا آورده اند آیا با حقوق کارمندی میشه دو اچتا سانتافه خرید یکی برای خود یکی برای همسرو.‌.‌..
    جناب بذر پاش دکتر صالحی در محاصره باند مخوفی است