| کد خبر: 261439 |

رشد ۲۰ درصدی سفرهای اربعین

وزیر راه و شهرسازی با اعلام رشد ۲۰ درصدی سفرهای اربعین امسال از رفع گلوگاه های ترافیکی، پرخطر و تامین زیرساخت های سفرهای اربعین خبر داد و به تشریح اقدامات وزارتخانه در بخش های مختلف حمل و نقل پرداخت.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اعلام رشد ۲۰ درصدی سفرهای اربعین امسال از رفع گلوگاه های ترافیکی، پرخطر و تامین زیرساخت های سفرهای اربعین خبر داد و به تشریح اقدامات وزارتخانه در بخش های مختلف حمل و نقل پرداخت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش به تشریح اقدامات وزارتخانه برای تامین زیرساخت ها و تسهیل تردد در سفرهای اربعین با ایمن سازی مسیرهای اربعینی، پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری وجود مشکلات زیرساختی در مسیرهای پرتردد اربعین از جمله محورهای ایلام- مهران و دیگر محورها و رفع مشکلات زیرساختی در سفرهای اربعین امسال، گفت: محور ایلام-مهران به عنوان یکی از پرترددترین محورهای سفرهای اربعین به طول ۹۰ کیلومتر در سال جاری ۴ خطه شد. همچنین دو تونل به طول ۱.۵ کیلومتر با هدف رفع گلوگاه های پرخطر و گلوگاه های ترافیکی و ۶ دستگاه پل بزرگ در این محور، احداث شد که همگی به تامین زیرساخت ها  و در نهایت  تسهیل  در تردد سفرهای اربعین منجر شد.

رفع گلوگاه های ترافیکی و پرخطر در مرزهای پرتردد اربعینی

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: در سال های گذشته مسافران اربعین با ترافیک های ۱۳ تا ۱۴ ساعته در گلوگاه های ترافیکی محورهای مرزی پرتردد مواجه بودند که  امسال توقف های ناشی از ترافیک در اوج ترددها، حداکثر ۲۰ تا ۳۵ دقیقه بود.

ارتقای ظرفیت پارکینگ خودروها در پایانه های مرزی از ۶۰ هزار به ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو

بذرپاش از دیگر مشکلات پایانه های مرزی را در سفرهای اربعین سال های گذشته کمبود پارکینگ عنوان کرد و توضیح داد: امسال با تلاش های انجام شده ظرفیت پارکینگ خودروها  از ۶۰ هزار دستگاه خودرو به یکصد هزار دستگاه ارتقا یافت.

پایانه برکت آسفالت، مسقف و مجهز به امکانات رفاهی شد

وی گفت: یکی از مشکلات زیرساختی در پایانه پرتردد برکت در مرز مهران، وجود پایانه خاکی و بدون سقف بود که عموما خودروهای عمومی به ویژه اتوبوس ها، ون ها و مینی بوس ها، مسافران را در محطیی نامناسب سوار عبور می دادند که امسال این پایانه آسفالت و مسقف شد. همچنین تجهیز این پایانه به تجهیزاتی از جمله محل استراحت رانندگان، سرویس های بهداشتی و سایر امکانات، سفری مناسب را برای مسافران اربعین ایجاد کرد.

محورهای اهواز-چذابه و خرمشهر-شلمچه ۴ خطه شد

وزیر راه و شهرسازی با تشکر از عوامل خدمات رسان سفرهای اربعین از جمله رانندگان، در خصوص اقدامات وزارتخانه برای دیگر مسیرهای اربعینی توضیح داد: ۴ خطه شدن محور پرتردد و پرخطر اهواز-چذابه به طول ۱۱۵ کیلومتر و رفع نقاط حادثه خیز این محور از دیگر اقدامات زیرساختی بود که توسط وزارتخانه برای سفرهای اربعین امسال رقم خورد و مسافران این امکان را یافتند تا در مسیری ایمن سفر کنند. همچنین در محور چذابه ۵۰ هزار ظرفیت پارکینگ ایجاد شد.

بذرپاش ادامه داد: محور خرمشهر-شلمچه از دیگر مرزهای اربعینی پرتردد، ۴ خطه شد که اتفاق بزرگی بود. همچنین محور خسروی حدود ۹ کیلومتر ۴ خطه شد و مابقی در دستور کار است. محور باشماق به طول ۵۱ کیلومتر که  در مسیر سنندج-مریوان-باشماق است، امسال بهسازی شد.

به گفته وی، ۱۷ کیلومتر از محور تمرچین نیز امسال ۴ خطه شد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقدامات راهداری در مسیرهای منتهی به اربعین گفت: در پایانه های مرزی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در مجموع ۷۲۰ کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت شد. همچنین، نصب ۲۶۴ کیلومتر گاردریل و نیوجرسی، احداث نقاط روشنایی در طول مسیر، رفع ۳۴ نقطه حادثه خیز در این محورها از دیگر کارهایی بود که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در محورهای منتهی به پایانه های مرزی انجام شد.

کاهش تصادفات در ایام اربعین

بذرپاش با اشاره به اظهارات پلیس راهور فراجا مبنی بر کاهش تصادفات در سفرهای اربعین امسال اصلاح ترافیکی در مسیرها را از جمله دلایل کاهش تصادفات در این محورها برشمرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، خط کشی مجدد ۱۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از مسیر، نصب ۳۰۰ هزار تابلو،علائم و تجهیزات ترافیکی،سبب افزایش ایمنی محورهای اربعینی شد.

وی گفت: امسال در مسیرهای تردد زائران اربعین نصب سایبان ها، مه پاش ها و ایجاد راهروهای خنک برای تردد آسان مسافران انجام شد. در مجموع ۳۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع سایبان با توجه به گرمای۴۸ درجه، امسال افزوده شد.

ثبت بیش از ۱۰۰هزار سفر با تاکسی های اینترنتی

وزیر راه و شهرسازی درباره تاکسی های اینترنی و تجربه این موضوع در سال کنونی گفت: با این حجم از زائر و محدودیت های خود باید از ظرفیت های جدید استفاده می کردیم و تاکسی های اینترنتی نیز همین تجربه بود و در مجموع سفرهای رفت ۸۱هزار و ۵۸۸ سفر انجام شد و در سفر برگشت ۲۳ هزار و ۸۳۰ سفر داشتیم و در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار سفر اینترنتی را تجربه کردیم.

تردد ۳۹۰ هزار زائر با هواپیما

وی افزود: در حوزه هوایی رفت و برگشت ۲۵۵ هزار نفر از مسیرهای هوایی استفاده کردند و امسال تا ساعت ۸ امشب حدود ۳۹۰ هزار مسافر تردد کردند و در حوزه ریلی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در قالب ۸۷۷ قطار اعزام شدند و در حوزه حمل و نقل عمومی جاده ای نیز مجموع رفت ۶ مقصد و ۴۹ هزار و ۲۳۵ سفر توسط اتوبوس ها و مینی بوس ها انجام شد و در مسیر برگشت نیز بیش از ۳۶ هزار سفر داشتیم که مجموع بیش از ۲۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته تجربه کردیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.