| کد خبر: 260891 |

تکمیل زنجیره جاده‌ ای و ریلی غرب کشور در دستور کار

وزیر راه و شهرسازی ضمن افتتاح انبارهای غلات مکانیزه در مجتمع بندری امام خمینی(ره) گفت که هم تکمیل زنجیره ریلی غرب کشور و هم تکمیل زنجیره جاده ای کشور در دستور کار است و باید در استان هایی مثل کردستان سرمایه گذاری کنیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی ضمن افتتاح انبارهای غلات مکانیزه در مجتمع بندری امام خمینی(ره) گفت که هم تکمیل زنجیره ریلی غرب کشور و هم تکمیل زنجیره جاده ای کشور در دستور کار است و باید در استان هایی مثل کردستان سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی،  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر امروز خود به استان خورستان، در حاشیه افتتاح چند پروژه در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز علاوه بر افتتاح و آغاز عملیات اجرایی تعدادی پروژه در بندر مهم و راهبردی امام خمینی(ره) ابعاد مختلف سرمایه گذاری های جدید در این بندر بررسی شد.

ظرفیت تخلیه وبارگیری بندر امام خمینی(ره) در دولت سیزدهم به ۴۵ میلیون تن افزایش یافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت تخلیه وبارگیری این بندر قبل از دولت سیزدهم ۳۵ میلیون تن کالا در سال بود و با سرمایه گذاری های انجام شده در این دولت و زیرساخت های مکانیزه که در حال فراهم شدن است یا بخشی از آن به بهره برداری رسیده و بخش دیگر نیز در شرف بهره برداری است، این ظرفیت به ۴۵ میلیون تن رسیده که حاکی از رشد قابل توجه در بخش تخلیه و بارگیری این مجتمع بندری است.

بذرپاش با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد کالاهای اساسی از این بندر تخلیه و بارگیری شده و به اقصی نقاط کشور ارسال می شود، افزود: یکی از مشکلات ما در کالاهای اساسی سرعت حمل کالا به سایر نقاط کشور بود که هرچه زیرساخت های مکانیزه را افزایش دهیم، سرعت حمل کالا به سایر نقاط کشور بیشتر می شود.

افتتاح انبارهای غلات مکانیزه و کاهش ۵۰ درصدی زمان تخلیه کالا از کشتی ها 

وی افزود: امروز انبارهای غلات مکانیزه نیز افتتاح شد که زمان تخلیه کالا از کشتی ها را به نصف کاهش می دهد.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: مجموع پروژه های امروز با سرمایه گذاری نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان به ثمر رسید و یکی از آن ها انبار غلات مکانیزه با ظرفیت ۳ میلیون تن بود که تا نیمه دوم سال آینده به ۳ برابر افزایش خواهد یافت.

بهره برداری از انبارهای متصل به خطوط ریلی و دسترسی بندر امام حمینی(ره) به ۳۸ هزار متر مربع انبار

بذرپاش گفت: پروژه دیگر انبارهای متصل به خطوط ریلی بود که از طریق آن تخلیه و بارگیری کالا در انبارها از طریق خطوط ریلی مستقیم به واگن های ریلی منتقل می شود و با افتتاح این پروژه، بندر امام حمینی(ره) به ۳۸ هزار متر مربع انبار دسترسی پیدا کرد.

وی تاکید کرد: از دیگر مشکلات بنادر دور ریخته شدن ضایعات دریاها بود که هم مشکلات زیست محیطی ایجاد می کرد و هم هزینه بالایی برای نگهداشت و از بین بردن و حمل به سایر نقاط کشور داشت، امروز با افتتاح مرکز تسهیلات دریافت زائدات و بازیافت پسماند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) بخش زیادی از این ضایعات می تواند به فرآورده هایی مثل نفت، گاز و آب تصفیه شده یا روغن های مختلف قابل استفاده در صنعت تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کمبود گاز این بندر با سرمایه گذاری بالای ۱۴۰ میلیارد تومان و ۱۵ کیلومتر لوله کشی گاز جبران می شود و بخش زیادی از نیازهای بندر هم مرتفع شد.

بذرپاش در ادامه بندر امام خمینی(ره) را یکی از شاهراه های اصلی کریدور شمال-جنوب دانست و گفت: کشور ما ۳ کریدور مهم دارد و ظرف دو ماه آینده بندر کاسپین به بهره برداری می رسد، به این ترتیب خطوط ریلی ما از رشت به کاسپین متصل می شود.

وی ادامه داد: کریدور شمال به جنوب غرب کشور نیز از مبدا بندر امام خمینی(ره) کالا را به سایر نقاط کشور انتقال می دهد و حتی از طریق مرز بازرگان می تواند از کشور خارج شود.

تکمیل زنجیره های ریلی و جاده ای کشور در دستور کار است

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد که هم تکمیل زنجیره ریلی غرب کشور و هم تکمیل زنجیره جاده ای کشور در دستور کار است و باید در استان هایی مثل کردستان سرمایه گذاری کنیم.

به گفته بذرپاش، تکمیل زنجیره های جاده ای با محوریت بندر امام خمینی(ره) یکی از رئوس اصلی برنامه های وزارت راه و شهرسازی است تا وقتی حمل کالا از بندر امام خمینی(ره) آغاز می شود بتواند در کوتاه ترین زمان به همه نقاط کشور منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تکمیل راه اتصال بندر امام خمینی(ره) به منطقه مرکزی کشور گفت: اخیرا هم در استان کهگیلویه و بویر احمد راه پاتاوه_ دهدشت افتتاح شد.

بذرپاش در ادامه از همه بخش های خصوصی و عمومی کشور دعوت کرد تا در زیرساخت های بندری و حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شبکه چند وجهی حمل ونقل ریلی و جاده ای را نیز باید تکمیل کنیم تا سرمایه گذاری در بندر امام خمینی(ره) را به صرفه کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهادات خوبی از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری داریم و توسعه ریرساخت های بندرها به ویژه بندر امام خمینی(ره) از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی است.

ایجاد تحول در پایانه های مرزی برای سفرهای اربعین سال جاری

این عضو دولت سیزدهم در ادامه درباره وضعیت پایانه های مرزی نیز توضیح داد: امسال در پایانه مهران اتفاقات خوبی افتاد که دو تونل به بهره برداری رسید،۹۳ کیلومتر آسفالت شد و بسیاری از مسیر نیز چهار بانده شد و تحول خوبی نسبت به سال گذشته رخ داد.

به گفته بذرپاش پایانه هایی مثل برکت در حوزه زیرساخت ها تکمیل شد و ظرفیت پارکینگ پایانه اربعین نیز از ۶۰ هزار دستگاه خودرو به ۱۰۰ هزار خودرو افزایش یافت.

وی افزود: پایانه برکت خاکی بود که امسال کل پایانه آسفالت شد و در پایانه شهید سلیمانی و پایانه مهران نیز اقدامات موثری انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در پایانه چذابه نیز در بخش هایی از مسیر اصلی مشکلاتی داشتیم و بخش هایی چهارخطه شد، در پایانه شلمچه نیز هفته آینده با حضور معاون اول رئیس جمهور کشورمان و همچنین مقامات عراقی عملیات اجرایی مسیر ریلی شلمچه به بصره آغاز خواهد شد.

کاهش ۵۰ درصدی زمان تخلیه کالا از کشتی‌ها با افتتاح انبارهای غلات مکانیزه

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.