| کد خبر: 258943 |

پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت بزرگترین پایانه مکانیزه غلات کشور

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت پایانه تمام مکانیزه شماره ۲ غلات مجتمع بندری امام خمینی خبر داد.

تین نیوز

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت پایانه تمام مکانیزه شماره ۲ غلات مجتمع بندری امام خمینی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، صدراله بهرامی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی با هدف افزودن ۵ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری کالای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری گفت: در ادامه روند تکمیل ساخت این پایانه تمام مکانیزه غلات، که در هفته دولت سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است، مونتاژ ۲ دستگاه مکنده تکمیل و ۴ دستگاه مکنده دیگر نیز روی اسکله در حال آماده سازی است. 

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: بهره گیری از تأسیسات و تجهیزات پیشرفته شامل ۶ دسـتگاه مکنـده پرقـدرت بـا ظرفیـت تخلیـه ۱۸۰۰ تــن بــر ســاعت از ویژگی‌های قابل توجه تجهیزات این پایانه به شمار می‌رود.

بهرامی در تشریح آخرین وضعیت عملیات اجرایی این طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ساخت ۱۵ کندوی نگهداری غلات از مجموع ۲۰ کندو، اجرای سقف کندو‌های باقی مانده، محوطه سازی ها، آماده سازی و شمع کوبی زیر سیلو‌های صادراتی و سیلو‌های انتقال و همچنین آماده‌سازی اسکله برای نصب سازه خط انتقال را از جمله بخش‌های این عملیات برای تکمیل پایانه مذکور عنوان کرد.

وی برخورداری از ۲۰ کندو ترانزیتی به ظرفیت مجموعا ۲۵۰ هزار تن را از جمله بخش‌های این پایانه برشمرد که در کنار خطوط ریلی داخلی سایت به طول ۱۵۰۰ متر، گالری انتقال از اسکله تا سیلو‌ها شامل دو خط به ظرفیت هر کدام ۱۸۰۰ تن بر ساعت و طول ۱۰۰۰ متر ساخته و تکمیل می‌شوند.

بهرامی مزیت‌های بهره‌گیری از این پایانه را کاهش ترافیک اسکله‌ها به دلیل تسریع در فرآیند تخلیه، کاهش طول مدت عملیات تخلیه یک فروند کشتی از ۸ به ۴ روز، جلـوگیری از معطلـی کشـتی‌هـا در نتیجه کـاهش یـا حـذف هزینـه دمـوراژ و افـزایش ظرفیـت پهلو دهی کشتی‌ها دانست و تصریح کرد: با ایجاد زمینه و فرصت بیشتر برای صاحبان کالا و افزایش ظرفیـت پذیرش و نگهداری استاندارد و بهداشتی کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی، موقعیت این بندر به عنوان قطب کالای اساسی کشور برجسته‌تر می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پایانـه مـی‌توانـد پایداری زنجیره تأمین امنیت غذایی کشور را بیش از پیش ارتقا دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.