| کد خبر: 255754 |

مقام مسئول در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

◄ استانداردهای فنی لازم برای تایید محصولات ریلی تدوین نشده است

مسعود فتحعلی رئیس بخش حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به ساماندهی نشدن آیین نامه ها و استانداردهای تایید محصولات صنعتی مورد استفاده در بخش ریلی، بر ضرورت تدوین این استانداردها تاکید کرد.

تین نیوز

مسعود فتحعلی رئیس بخش حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به ساماندهی نشدن آیین نامه ها و استانداردهای تایید محصولات صنعتی مورد استفاده در بخش ریلی، بر ضرورت تدوین این استانداردها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز،  رئیس بخش حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: بحث تنظیم گری راه آهن از دو جنبه ماکرو و میکرو قابل بررسی است و قطعا باید تمام مباحث این موضوع از جمله مباحث اقتصادی، فنی، ایمنی و زیست محیطی به صورت یکپارچه مدنظر قرار گیرد.

مسعود فتحلی با بیان این که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می تواند در حوزه پژوهش های مورد نیاز برای اصلاح رگولاتوری راه آهن کمک های فراوانی انجام دهد، افزود: نکته در اینجاست که آیا متولیان حمل و نقل ریلی کشور اراده ای برای استفاده از این پژوهش ها دارند یا خیر.

فتحعلی در ادامه افزود: مرکز تحقیقات با کمک بخش پژوهشی سازمان برنامه مطالعاتی را به منظور نظم دهی به مباحث فنی و آیین نامه ها و استانداردهای حوزه حمل و نقل ریلی انجام داده است. مبحث دیگری که دنبال می کنیم ساماندهی بحث های آزمایشگاهی و ارائه استانداردهای فنی به تولیدکنندگان این حوزه است چون در حال حاضر تولیدکنندگان اگر بخواهند محصول یا خدمتی را در بخش ریلی عرضه کنند، نهاد و سازمانی که تایید کننده این محصولات و خدمات باشد و همچنین استانداردهایی که بر اساس آنها این محصول تایید شود، وجود ندارد و این نقیصه باید برطرف شود.

وی که در نشست رگولاتوری بخش ریلی سخن می گفت، با اشاره به سوق یافتن بخش اعظم بار کشور به حوزه جاده ، تصریح کرد: تنظیم گری بخش ریلی بدون توجه به شرایطی که در حوزه جاده ای کشور حاکم است نیز نمی تواند به نتیجه لازم برسد چرا که حمایت هایی از حوزه جاده ای در طول سالیان گذشته انجام شده که در ریل شاهد آن نبوده ایم و شاید بهتر باشد مثل بعضی از کشورهای جهان، مباحث رگولاتوری ریلی در ایران به نوعی با هماهنگی رگولاتوری جاده ای و در یک مجموعه واحد انجام شود.

رئیس بخش حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی این را هم گفت که نهاد تنظیم گر کارآمد در بخش ریلی در کشور ایران باید علاوه بر نمایندگان راه آهن و صاحبان بار، عامل سوم حاکمیتی را نیز در دل خود داشته باشد چرا که بدون عامل حاکمیتی و هماهنگی با دولت پیشبرد اهداف تنظیم گری حوزه ریلی در کشور ما امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.