| کد خبر: 258074 |

◄ راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان تهران مشهد به صورت یکپارچه

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن با تاکید بر ضرورت اجرای قطار سریع السیر در مسیرهایی مثل اصفهان قم تهران و تهران مشهد، یکپارچه سازی این مسیرها را نیز قابل اجرا دانستند.

تین نیوز

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن با تاکید بر ضرورت اجرای قطار سریع السیر در مسیرهایی مثل اصفهان قم تهران و تهران مشهد، یکپارچه سازی این مسیرها را نیز قابل اجرا دانستند.

یکپارچه سازی این مسیر می تواند در هزینه های اجرای آن صرفه جویی قابل توجهی ایجاد کند. با این حال برخی کارشناسان معتقدند برقی سازی خطوطی که توجیه اقتصادی لازم را ندارند نباید جزو اولویت های توسعه زیربناهای حمل و نقل ریلی باشد.

گزارش جنجالی روز را بخوانید؛

◄ زمزمه توقف تولید لاستیک ماشین‌ های سنگین به علت فقدان مواد اولیه

 شایان ذکر است مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، صالحی مدیرعامل راه آهن و خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، در روزهای اخیر در سفر به استان اصفهان زیرساخت های ریلی از جمله پروژه قطار سریع السیر تهران قم اصفهان را مورد بازدید قرار دادند.

بذرپاش در این بازدید با تاکید بر لزوم انجام این پروژه گفت: قطار سریع السیر  انتخاب ماست و حتما باید انجام شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه قطار سریع السیر تهران مشهد که در آستانه امضای قرارداد است گفت: اگر ما مسیر اصفهان تهران مشهد را برای قطار سریع السیر در نظر بگیریم، این یکپارچه سازی هزینه های اجرا را کاهش و توجیه پذیری اقتصادی طرح را افزایش میدهد.

میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز اجرای پروژه‌های قطار سریع‌السیر در کشور را ضروری دانست و گفت: هرچند هزینه راه اندازی قطار سریع السیر بیشتر از قطار عادی است اما این کار به لحاظ فناوری ارزش بالایی دارد و با اجرای آن یک جهش نسلی در حوزه فناوری ریلی کشور اتفاق می‌افتند.

صالحی در خصوص منابع مالی این پروژه توضیح داد: قرارداد اولیه شامل ۵۷ میلیارد یوآن فاینانس بود که در صورت حذف بخش های غیرضروری و کاهش هزینه‌ها، این طرح به لحاظ توجیه پذیری اقتصادی، عملی‌تر  خواهد شد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام . ای کاش فعالیت خود را در افتتاح راه آهن سنندج . انزلی . .چابهار قرار می داد

  • امیر 0 0

    دبی هم سال 2025 قطار پرنده میاد

  • علی قادری زفره 0 0

    احتمالا تا ۳۰۰ سال آینده راه اندازی میشه چون من برا یک انشعاب آب ۶ماه فقط در انتظار امور اداری هستم‌ هنوزم تموم نشده اینجا ایرانه قرازست

  • معینی 0 0

    حالا کسی نم شنود یک مرتبه بفرمایی از بندرعباس به مشهد

  • ناشناس 0 0

    موش به لونه نمي رفت جارو به دمبش بست

    راه آهن سريع تهران اصفهان را نگاه كنيد كه تمام شدني نيست

  • ناشناس 0 0

    در كشوري كه مردم برخي روستاها هنوز با گرگر به شهرها مي روند سخن از ريل سريع خيانت است

  • امام 0 0

    فعلا که قطعه نه به دلیل نبود بودجه خوابیده

  • ناشناس 0 0

    میگن مستمنده تو خیابانون می گفت خدایا امشب یک کیلو برنج و یک من روغن برسون ما یک شامی بخوریم، یک نفر رد میشد بهش گفت اگر هم بشه یک کیلو برنج یک سیر روغن می خواد نه یک من.
    مستمنده گفت حالا که خیالی است بزار چرب و چیلش کنیم.

  • بنده خدا 0 0

    بنام خدا...فقط میتونم بگم که خداراشکر...خداراشکرانشاالله که به خوبی وسلامتی مردم استفاده کنن

  • ناشناس 0 0

    ده تا وزیر دیگه میاد ومیره راه آهن سریع والسیر در حد شعار میمونه

  • ناشناس 0 0

    یه باره از اونجا سری میزنیم به ترکمنستان و ... و چین. شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه