| کد خبر: 255995 |

پروژه قطار سریع السیر اصفهان-قم- تهران به کندی پیش می‌ رود

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: سال هاست موضوع قطار سریع السیر تهران- قم-اصفهان دنبال می شود، به رغم اینکه این پروژه تامین کننده مالی خارجی دارد اما به کندی پیش می رود.

تین نیوز

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: سال هاست موضوع قطار سریع السیر تهران- قم-اصفهان دنبال می شود، به رغم اینکه این پروژه تامین کننده مالی خارجی دارد اما به کندی پیش می رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد نورصالحی صبح یکشنبه در نطق پیش از دستور هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت هفته ملی جمعیت اظهار کرد: متأسفانه به دلیل بی توجهی به این موضوع مهم در حال مواجه شدن با بحران جمعیت هستیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت جوانی جمعیت تاکید کرده اند و لازم است نسبت به این موضوع توجه ویژه داشت.

وی افزود: قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده در مجلس شورای اسلامی به جریان افتاده است، ما نیز در شورای اسلامی شهر پیرامون این موضوع مصوبه ای داشتیم و هدف این است که کشور از شرایط موجود نجات پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام صادق (ع) گفت: ان شاء الله همه ما به منویات و سفارش های آن حضرت تأسی کنیم و شیعه راستین اهل بیت (ع) باشیم.

وی با گرامیداشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداست زبان فارسی بیان کرد: پاسداشت زبان فارسی در رسانه ملی نیز مورد توجه قرار گرفته و این وظیفه همه ماست که از زبان فارسی پاسداری کنیم.

نورصالحی با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی درون و برون شهری گفت: در سال های گذشته با رکودی در حوزه حمل و نقل عمومی برون شهری مواجه شده ایم. این نشان می دهد که در دوره ابتلای جهان به کرونا، بی توجهی عمیقی به حمل و نقل شد، کارخانه ها از تولید افتادند و اکنون در حمل و نقل بین شهری با کمبود ناوگان روبرو هستیم، ضمن اینکه ما در حوزه حمل و نقل درون شهری نیز با این کاهش ناوگان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با حمایت وزارت کشور تعدادی اتوبوس خریداری شد و شهرداری اصفهان سهم ۲۰ درصدی را واریز کرد اما به دلایلی تاکنون فقط ۲۰ درصد اتوبوس ها تحویل شده است و این مشکل مبتلا به همه شهرها است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر می خواهیم مردم بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا نتیجه آن را در کاهش آلودگی هوا و مشکلات ترافیکی مشاهده کنیم ناوگان باید گسترش پیدا کند، گفت: خط دوی مترو باید زودتر تکمیل شود و سرفاصله حرکت قطارها در خط یک کاهش پیدا کند. در حوزه اتوبوس نیز باید برای تحویل اتوبوس های خریداری شده و خرید اتوبوس جدید اقدام کرد.

وی با بیان اینکه باید حلقه اول ترافیکی شهرها را با حمل و نقل پاک درگیر کرد، گفت: مدیریت شهری در اصفهان تلاش می کند تا در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی گام بردارد و خواسته ما از مدیریت استان تأمین نیازهای این حوزه است.

نورصالحی با بیان اینکه لزوم راه اندازی فاز اول خط دوی مترو نیز مورد توجه شورای شهر است، گفت: پیش بینی اولیه این است که پایان سال آینده بخش اول راه اندازی شود و همه برای تحقق این هدف باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به نشست مشترک مدیریت شهری و استان اظهار کرد: جمعه گذشته دومین جلسه در سال جاری با حضور استاندار اصفهان و معاونان برگزار شد، توجه و تمرکز استاندار به حوزه مدیریت شهری قابل تقدیر است و امیدواریم با تداوم این جلسات، موضوعات و مشکلات شهر اصفهان بررسی و حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال هاست موضوع قطار سریع السیر تهران- قم-اصفهان که اکنون شیراز نیز به آن اضافه شده، دنبال می شود، به رغم اینکه این پروژه، تأمین کننده مالی خارجی دارد و کارهای زیرساختی آن به خوبی پیش رفته و در مرحله تأمین ناوگان است، با کندی و رکود مواجه شده است.

وی ادامه داد: اخبار حاکی است که این پروژه با بی مهری مسئولان ملی مواجه است در حالی که مربوط به استان نیست و بعد ملی دارد، این پروژه دانشی فنی را وارد کشور می کندو همه استان ها باید با خطوط سریع السیر به هم وصل شوند. فعال کردن این پروژه و حمایت تا مرحله داخلی سازی باید استمرار پیدا کند.

نورصالحی بیان کرد: در پایان هفته به همت کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورا، اجلاس رؤسای کمیسیون های عمران و معماری و شهرسازی شوراها در اصفهان برگزار می شود و امیدواریم خروجی خوبی برای شهر و کشور داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    گازش را بگیر.

  • رضا 1 0

    هر چی باشه کندتر از مترو اصفهان به بهارستان نیست لاکپشت ازش جلو میزنه

  • شهاب 0 0

    عدم مسئولیت پذیری مسئولین استان مخصوصااستانداروباصطلاح نمایندگان اصفهان درمجلس اصفهان رابه یکی ازعقب مانده ترین استانها تبدیل کرده،آماده ام حضوری ثابت کنم....