| کد خبر: 256392 |

آیین نامه اجرایی واردات خودروهای برون شهری تدوین شد

آیین نامه اجرایی واردات خودروهای برون شهری در وزارت راه و شهرسازی تدوین شد.

تین نیوز

شهریار افندی زاده با اشاره به دستور کار وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان، از تدوین آیین نامه اجرایی واردات خودروهای برون شهری خبر داد.

 

معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان گفت: در راستای توسعه حمل ونقل عمومی، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و سوانح جاده ای و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، آیین نامه اجرایی واردات انواع ناوگان برون شهری و درون شهری تدوین و در مرحله تصویب و ابلاغ قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، افندی زاده با اشاره به ظرفیت های قانونی این موضوع اضافه کرد: براساس بند ص تبصره 7 قانون بودجه 1402، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده شده است که با تشخیص وزارت راه و شهرسازی نسبت به ثبت واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون موردنیاز، وفق قوانین و مقررات موجود با عمر کمتر از پنج سال اقدام نماید.

افندی زاده با اشاره به اینکه هدف مطلوب نوسازی ناوگان و افزایش بهره وری در حوزه حمل ونقل کشور است، اضافه کرد: این آیین نامه اجرایی توسط وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور (خودروهای با کاربری شهری)، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر لزوم تامین قطعات و خدمات پس از فروش تهیه شده است.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در پایان گفت: با توجه به ضرورت نوسازی ناوگان در کشور، باید با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و اطمینان بخشی به سرمایه گذاری در حوزه واردات ناوگان، جریان نوسازی در صنعت حمل ونقل کشور را سرعت بخشد و منجر به رشد و توسعه این حوزه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.