| کد خبر: 25314 |

برج های ۱۴ طبقه وزارت راه و شهرسازی در تهرانسر / عکس هوایی

تین نیوز | مجموعه مسکن ویژه تهرانسر در اواخر دولت دهم حداکثر تا ارتفاع 5 طبقه کلید خورد و در حال حاضر نیز با افزایش قیمت اعمال شده توسط پیمانکاران در حال احداث است اما متاسفانه در دولت جدید در کنار مسکن مهر ویژه تهرانسر، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران فراخوان 1400 واحد مسکونی مشارکتی در برج های بلند مرتبه 14 طبقه در کنار آپارتمان های 5 طبقه کلید زده است!



 این برجها که به صورت مختلط اداری، تجاری و مسکونی دیده شده است به طور کلی بافت مسکونی "مسکن ویژه تهرانسر" و در شعاعی بالاتر کل تهرانسر را تحت الشعاع قرار داده و مشکلات عدیده شهرسازی و بویژه ترافیکی را در بر دارد.

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و به تبع آن سازمان ملی زمین و مسکن با مدیریت مهندس پژمان (شهرداری سابق مشهد) باید توضیح دهند چگونه در یک بافت کاملا مسکونی با لحاظ تجاری های محلی و با حداکثر 5 طبقه، برای سودآوری بیشتر، اقدام به تغییر ترکیب شهرسازی منطقه کرده اند و چگونه مطالعات ترافیکی کاملا بدون توجیه این منطقه در کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده است؟

شورای عالی شهرسازی و معماری و دبیر آن در حالیکه پیشنهاد مشاور طرح برای احداث برجهای بلند مرتبه در دولت قبل بدلیل مشکلات کارشناسی آن به تصویب نرسید چگونه به این برجها اجازه احداث داده است؟
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران که از دولت قبل در این سمت ابقا شده است با توجه به اشراف کامل به مشکلات این برج ها چگونه اجازه درج آگهی آن در روزنامه ها را صادر کرده است؟

سازمان ملی زمین و مسکن آیا تنها به دلیل سودآوری هرچه بیشتر در این پروژه اقدام به اعطای مجوز به اداره کل استان تهران کرده است؟

نکته قابل توجه آنکه شورای عالی شهرسازی با آنکه با قوت تمام طرح های مساله ساز شهرداری تهران و نهادهای مختلف را بررسی و از اجرای بسیاری از آنها جلوگیری کرده است، آیا این طرح با 1400 واحد مسکونی، 800 واحد تجاری و 100 واحد اداری را ندیده است و یا ...؟

به نظر می رسد برای آنکه وزارت راه و شهرسازی با قدرت به مسایل مختلف شهرسازی و معماری بتواند رسیدگی کند ضروری است از زیرمجموعه های خود شروع کرده تا برای سایر پروژه ها نیز شاهد مثال خوبی باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.