| کد خبر: 253012 |

وزیر راه:

نرم افزار پیش بینی نقطه ای هواشناسی در اختیار مردم قرار می گیرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه هواشناسی به زودی نرم افزاری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که به صورت نقطه ای برای ١٠ روز آینده وضعیت آب و هوا را پیش بینی می کند.

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه هواشناسی به زودی نرم افزاری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که به صورت نقطه ای برای ١٠ روز آینده وضعیت آب و هوا را پیش بینی می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش روز سه شنبه در هفدهمین همایش سراسری مدیران راهور فراجا اظهار داشت: امروز باید تلاش کنیم حتی جان یک نفر هم هدر نرود. مرگ یک نفر در جاده ها می تواند به یتیم شدن فرزند و بی سامان شدن یک خانواده منجر شود و من و شما می توانیم از مسیر کمک به مردم و خدمت درست، جان یک انسان را نجات دهیم و یا مانع از مرگ یک نفر شویم. حال می تواند عامل این حادثه خطاهای بسیاری مانند اشتباه انسانی، مشکل زیرساختی و هر مسئله دیگر باشد اما نباید به این خطاها اکتفا کرد و باید حواسمان باشد نجات جان انسان ها وظیفه و اولویت است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در ١٥ سال اخیر، شاهد کاهش تصادفات جاده ای و تلفات انسانی بوده ایم که ناشی از افزایش خدمات، به روز رسانی تجهیزات و توسعه زیرساخت ها است.

بذرپاش گفت: خوشبختانه امروز انسدادی در راه ها و شریانات اصلی وجود ندارد و در صورت حوادث طبیعی ممکن است حداکثر برای چند روز شاهد مسدود شدن راه های روستایی باشیم که این موضوع نشانه گسترش و توسعه خدمات است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امروز از اطلاعات ماهواره ای و ایستگاه های زمینی استفاده می شود تا به طور لحظه ای همه محورها کنترل شود همچنین در حوزه هواشناسی به زودی نرم افزاری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که به صورت نقطه ای برای ١٠ روز آینده وضعیت آب و هوا را پیش بینی کنند.

به گفته وی، آمار تصادفات و تلفات جاده ای انقدر تکرار شده که عادی شده است و یکی از آسیب های اصلی، کم اهمیت شدن مسئله در ذهن من و شما و تصمیم گیران و تصمیم سازان است.

بذرپاش گفت: هدف ما باید به صفر رساندن تلفات باشد و نباید تا روزی که تلفات جاده ای به صفر برسد، آرام نگیریم و عادی سازی نکنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.