| کد خبر: 245466 |

◄ رشد قابل توجه ترانزیت کشور قابل تقدیر است

رئیس جمهور با حضور در وزارت راه و شهرسازی از نزدیک در جریان عملکرد، طرح‌ها و پروژه‌های مهم این وزارتخانه قرار گرفت و از اقدامات انجام شده توسط این مجموعه در برخی حوزه‌ها تقدیر کرد.

تین نیوز

 سید ابراهیم رئیسی گفت: رشد قابل توجه ترانزیت کشور و هدفگذاری برای ترانزیت ۲۰ میلیون تنی در سال جاری که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده، عملکرد مطلوبی است.

به گزارش تین نیوز، رئیسی خاطر نشان کرد: بسیج امکانات و مدیریت خوب در اعزام و بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام موجب شد عملیات حج ۱۴۰۱ بدون مشکل انجام شود و باید از همه دست‌اندرکاران این حوزه تقدیر به عمل آید.

وی همچنین راه‌اندازی سامانه ویژه برای پایش مصوبات سفر‌های استانی را از دیگر اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی دانست وگفت: شرط موفقیت سفر‌های استانی اجرای مصوبات و مطلع شدن مردم از آثار آن‌هاست که ایجاد این سامانه در پیگیری مصوبات تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس جمهور در خصوص نقش سامانه‌های گوناگونی که در وزارت راه و شهرسازی فعال است، اظهار کرد: این سامانه‌ها آمار و ارقام را پیش روی مسئولان قرار می‌دهد و به این ترتیب به آن‌ها در شناخت و وضعیت، صحنه و میدان و در ادامه، جمع‌بندی، تصمیم سازی و تصمیم‌گیری کمک می‌‍‌کند تا به نظارت و پایش دقیق مسائل بپردازند.

رئیسی همچنین از اقدامات در حال انجام، در حوزه بنادر به ویژه به بندر گرگان نیز قدردانی کرد و افزود: با توجه به اهمیت کریدور‌ها و مسیر‌های کشور، پیگیری و اقدامات برای تکمیل و بهسازی باید به صورت روزانه و ساعتی باشد تا اهداف در نظر گرفته شده در این حوزه محقق شود.

وی در ادامه از آمادگی کامل برای تامین اعتبار کریدور شمال- جنوب خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت تکمیل این کریدور، اقدامات لازم در حوزه تملک اراضی بدون نگرانی نسبت به اعتبارات، به سرعت انجام شود.

رئیس کابینه سیزدهم در حوزه ریلی نیز توسعه مسیر‌ها و انجام اقدامات لازم در زمینه تامین لکوموتیو و واگن را ضروری دانست و با اشاره به کار‌های انجام شده در این حوزه‌ها گفت: تکمیل مسیر‌های ضروری، انتقال بار و مسافر را تسهیل می‌کند و جنبه تجاری و بازرگانی آن نیز از اهمیت دوچندان برخوردار است.

در پایان رئیس جمهور اظهار کرد: ضمن تعیین زمان برای همه طرح‌ها، زمان‌بندی را به وسیله تابلویی در دید همه از جمله مردم، مدیران و ناظران طرح قرار دهید چرا که کنترل زمان در پیشبرد طرح‌ها بسیار مهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.