| کد خبر: 238913 |

پاسخگویی وزیر راه و شهرسازی به سوالات نمایندگان در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز این کمیسیون و پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در خصوص وضعیت راه های مواصلاتی خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز این کمیسیون و پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در خصوص وضعیت راه های مواصلاتی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالجلال ایری در تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه صبح امروز کمیسیون وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سوالات نمایندگان حضور یافت. سوالات نمایندگان به وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی و مشکلات مسکن مهر  بازمی گشت که در ابتدا آقای فروردین نماینده فیروزآباد به مشکلات راه‌های مواصلاتی در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و سوال ایشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در نهایت مقرر شد با همکاری وزارت خانه های نفت و راه اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل باند دوم محور فیروزآباد - شیراز که محل تردد کامیون های حامل انرژی است، تامین و تا پایان سال به بهره برداری برسد. همچنین مقرر شد تا پایان بهمن ماه بلوک نیوجرسی در طول ۶ کیلومتر محور قیر به کازرون توسط وزارت راه نصب و تا پایان سال نیز پل روستای خبره احداث و به بهره برداری برسد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در ادامه آقای رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت‌جام به مشکلات مربوطه به محورهای منتهی به گمرک دوغارون اشاره کرد و از وزیر نفت خواستار توجه ویژه به راه‌های این منطقه شد. همچنین به مشکلات موجود در مسکن مهر ۴۹۶ واحدی شهرستان تایباد اشاره شد. وزیر راه و شهرسازی قول پیگیری و رفع مشکلات را داد. همچنین آقای غضنفرآبادی نماینده مردم بم و خانم قاسمی پور نماینده مردم مریوان به مشکلات معابر و راه‌های مواصلاتی مناطق خود اشاره کردند که به دلیل ترافیک بالا و نا ایمن بودن تلفات جانی بسیاری را سالانه به همراه دارد. وزیر راه نیز قول داد، مشکلات این محورهای مواصلاتی را پیگیری کند. 

ایری در پایان بیان کرد: همچنین  وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرد. بر اساس این گزارش بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر هنوز درگیر مشکلات حقوقی و تعاونی بوده و وزارت راه پیگیر رفع مشکلات و تعیین تکلیف واحدها است. از طرفی طبق گفته وی مجموعه ثبت نام کنندگان مسکن ملی و طرح نهضت ملی به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد و هم اکنون ۵۲۰ هزار واحد مربوط به طرح ملی مسکن با پیشرفتی به صورت میانگین ۱۲ درصدی درحال اجرا بوده و عملیات ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در مناطق مختلف کشور آغاز شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.