| کد خبر: 228388 |

وزیر راه تاکید کرد:

نظام نوسازی حمل‌ونقل باید ساماندهی شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: تردد کامیون‌های بالای ۴۰ سال در کشور خطرناک است و با ساماندهی نظام نوسازی وسایل نقلیه، اجازه تولید خودروهای بی‌کیفیت که تنها برای کارخانه‌ها سودآور است را نمی‌دهیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: تردد کامیون‌های بالای ۴۰ سال در کشور خطرناک است و با ساماندهی نظام نوسازی وسایل نقلیه، اجازه تولید خودروهای بی‌کیفیت که تنها برای کارخانه‌ها سودآور است را نمی‌دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» در نشست هم اندیشی مدیران سازمان راهداری، افزود: وجود ۵۵ هزار کامیون کشنده بالای ۴۰ سال عمر در کشور بسیار خطرناک است و ما باید نظام نوسازی را ساماندهی کنیم و نوسازی وسایل نقلیه را محقق کنیم.

وی با اظهار نارضایتی از تعلل در واردات، گفت: در بحث واردات تعلل شد و مردم آسیب دیدند اما با این حال از اینکه امروز به صورت نمادین کامیونی پلاک شد، خوشحال هستم و امیدوارم افرادی که در این مسیر مانع‌تراشی می‌کنند، دست از کار بردارند و کمک کنند مشکلات برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حضور ناوگان فرسوده برای مردم خطرناک است، بهره‌وری و راندمان پایین می‌آید و علاوه براینکه راننده آسیب می‌بیند، مصرف سوخت و آلایندگی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: فرسوده‌ترین ناوگان عمومی، بخش مینی‌بوس است و در حالی که قشر ضعیفی از جامعه در مسیرها از این وسیله استفاده می‌کنند، نباید معدل عمر مینی‌بوس‌ها ۲۴.۵ سال باشد. در این راستا با صنایع داخلی صحبت کردیم تا مینی بورس مرغوب و باکیفیت تولید کنند.

اسلامی تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم آنچه برای کارخانه سود دارد، تولید شود بلکه باید آنچه مزیت دارد را تولید کنند. کارخانجات نباید ماشینی را تولید کنند که برای آنها در هزینه و فایده سود بیشتری دارد و بایستی با کیفیت بالا کار انجام شود و این الزام است.

نیروی انسانی شرکتی راهداری باید ساماندهی شود

وی درباره نیروی انسانی شرکتی فعال در راهداری‌ها گفت: باید در سال ۹۹ وضعیت شرکتی و بلاتکلیفی نیروهای راهداری را خاتمه می‌دادیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: چنانچه قرار است نیروی انسانی کار شرکت را انجام دهد باید صورت وضعیت معین باشد و اینکه با استفاده از نیروهای انسانی شرکتی در راهداری، ارتزاق کنند باطل است و این وضعیت را تحمل نمی‌کنم و نباید اجازه دهیم این وضعیت ادامه یابد.

وی ادامه داد: امیدوارم با هماهنگی انجام شده و موافقت سازمان اداری و استخدامی با یک مدل توافقی این موضوع را ساماندهی کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    اول فکری به حال راننده گان مسن بشود که هشت سال ۷۲تا۸۰سنوات راباربریها بالا کشیدند بشود بعد ناوگان فرسوده چون ناوگان نو راننده جوان می خواهد نه راننده مسن

  • ساسان 0 0

    وسیله نقلیه عمومی مسافربری باید به قیمت بسیار ارزان و در اختیار رانندگان قرار بگیرد نه اینکه قیمت بسیار بالا که تحت اختیار یک عده سرمایه دار قرار بگیرد ... چرا اتوبوسی که فقط مسافر را در جاده جابجا و استفاده شخصی ندارد ۴ میلیارد قیمت داره ؟ این یعنی گسترش نظام سرمایه داری و لگد مال کردن کارگران

  • ساسان 0 0

    وزارت راه با اینهمه ید و بیضا از تصویب مشاغل سخت و زیان آور به قشر رانندگان بین شهری که الحق جزو مشاغل اصلی و استراتژیک در دنیا شناخته میشه عاجز و سالهاست حرف زده و عملی در کار نیست حالا جه کسانی از این نابسامانی سود میبرند خدا داند ...