| کد خبر: 211350 |

وزیر راه: تهیه طرح‌های جامع باید مساله‌محور باشد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت کوتاه‌شدن فرآیند تصویب طرح‌های جامع گفت: تهیه این طرح‌ها باید مساله‌محور باشد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت کوتاه‌شدن فرآیند تصویب طرح‌های جامع گفت: تهیه این طرح‌ها باید مساله‌محور باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، دومین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری، روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و اعضای این شورا برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه باید تدابیری برای کوتاه‌شدن زمان و فرآیند تهیه طرح‌های جامع بیاندیشیم، بر تهیه این طرح‌ها به‌صورت مساله‌محور تاکید کرد و گفت: باید با انجام اقدامات پیشرفته‌تر در سریع‌ترین زمان ممکن، وضع موجود را به وضع مطلوب تبدیل کنیم.

او افزود: نکته مهم در خصوص تهیه این طرح‌ها این است که باید حوائج و اقتضائات را با مسائل اجتماعی-اقتصادی تلفیق کنیم تا تحرک لازم برای توسعه اتفاق افتد.

اسلامی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تصویب دستورالعمل شهرک‌سازی در جلسه گذشته شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، عنوان کرد: با توافق اعضای شورا قرار شد ما در کشور انواع شهرک‌ها را توسعه دهیم تا این شهرک‌ها به‌عنوان موتور توسعه عمل کنند.

او با بیان اینکه این شهرک‌ها می‌توانند در حوزه‌های نمایشگاهی، خدمات کشاورزی، خدمات صنفی، فرهنگی، سینمایی، ورزشی،  دانش‌بنیانی و ... تعریف شوند، ادامه داد: توسعه این شهرک‌ها می‌تواند به ساماندهی کسب وکارها و کاستن از برخی معضلات شهری بیانجامد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در قانون شهرک‌سازی تلاش شده است که از شهرک‌های صرفا مسکونی عبور کنیم و فضا را برای ساخت و توسعه انواع شهرک‌ها فراهم کنیم، گفت: تعریف و توسعه این شهرک‌ها به جذب سرمایه‌گذار نیز کمک خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.