| کد خبر: 210775 |

◄ واکنش شرکت نمایشگاه‌ها به اطلاعیه راه‌‌‌آهن درباره لغو نمایشگاه ریلی امسال

شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران ضمن رد ادعای شرکت راه‌آهن مبنی بر عدم برپایی نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی 99 اعلام می‌دارد که تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری این رویداد از حوزه اختیارات راه‌آهن خارج است و اظهارنظر این شرکت دراین‌باره وجاهت قانونی ندارد.

تین نیوز

درحالی‌که روز شنبه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی 99 برگزار نمی‌شود، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در تازه ترین موضع خود تصمیم‌گیری در حوزه برگزاری نمایشگاه‌ها را صرفاً در حوزه اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت دانسته و افزوده است: تمامی رویدادهای تقویم نمایشگاهی 99 برگزار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران، این شرکت با صدور بیانیه‌ای اطلاعیه شرکت راه‌آهن مبنی بر عدم برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی را رد و اعلام کرد: تنها مرجع قانونی تصمیم گیر در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های کشور وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

پیش‌ازاین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این نمایشگاه در سال جاری برگزار نمی‌شود. این درحالی‌که است که شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی معتقد است که این نمایشگاه باید در تاریخ خود برگزار شود.

در بیانیه‌ای که شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران امروز صادر کرده، آمده است:

شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران ضمن رد ادعای شرکت راه‌آهن مبنی بر عدم برپایی نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی 99 اعلام می‌دارد که تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری این رویداد از حوزه اختیارات راه‌آهن خارج است و اظهارنظر این شرکت دراین‌باره وجاهت قانونی ندارد.

صلاحیت تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های کشور بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و صدور مجوز دراین‌باره صرفاً از سوی سازمان توسعه تجارت صورت می‌گیرد. همچنین شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران نیز وظیفه ایجاد زمینه برای برگزارکنندگان را بر عهده دارد.

سیاست اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور رئیس‌جمهوری رفع موانع بر سر راه تولید است تا جهش تولید در سال جاری علیرغم وجود بحران کرونا امکان‌پذیر باشد. در همین راستا نیز برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش رونق در بازار تولیدکنندگان فراهم کند.

در پایان یادآور می‌شود؛ بر اساس موارد یادشده این شرکت بنا دارد تمامی رویدادهای تعیین‌شده در تقویم نمایشگاهی 99 را با رعایت پروتکل بهداشتی مورد تائید ستاد ملی کرونا برگزار کند و نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 6 0

    در این مورد، البته که حق باراه آهن است _ کرونا ، نه تنها هنوز تمام نشده است که امواج بعدی آن در راه است! و بردن حجم عظیمی از مردم به بهانه هرچیزی که باشد به یک محیط نمایشگاهی بشدت بی احتیاطی ست! رعایت پورتکل ها، توسط برگزار کنندگان هیچ ربطی به رعایت آن توسط جمعیت میلیونی باز دید کننده ندارد! برقراری چنین نمایشگاهی با عادی جاوه دادن! وضعیت کشور!_ به توهم عادی بودن! شرایط می انجامد! چرا نمایشگاه را بصورت تورهای مجازی نمایشگاهی برگزار نمی کنید؟
    براحتی می توان تمام تجهیزات نمایشگاه را بصورتع مجازی به بازدیدکنندگان نشان داد! و حتا آنها را پرزنت کرد! و معملات و قراردادهاها را تا عقد قرار داد ( و حتا عقد قرارداد) را بصورت مجازی بانجام رساند ، امروزه با قرار دادهای هوشمند مبتنب بلاکچین اتریوم حتا نیاز به حضور طرفین بصورت فیزیکی برای امضای قراردادهای کلان نیست! نمایشگاه های فیزیکی در بحران کرونا در تمام دنیا بصورت مجازی برگزار می شوند و یا اصلا برگزار نمی شوند!