| کد خبر: 201109 |

وزیر راه‌وشهرسازی

◄ یک ایرلاین ایرانی از 17 روز دیگر پرواز به قرقیزستان راه‌اندازی می‌کند

در بخش حمل‌و‌نقل مهم‌ترین اقدام در مقطع حاضر ایجاد خطوط هوایی توسط یک ایرلاین ایرانی از پایان آذر ماه سال جاری است. یک شرکت هواپیمایی ایرانی پرواز ایران به قرقیزستان را راه‌اندازی می‌کند.

تین نیوز

آئین اختتامیه و امضای سند دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی فرهنگی، بین ایران و قرقیزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی در این مراسم با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری این اجلاس که در روزهای ۱۲ و ۱۳ آذرماه برگزار شد، گفت: اجلاس کمیسیون دوازدهم در یک فضای کاملا متفاوت  برگزار شد.

او در ادامه اظهار داشت، کمیسیون مشترک از هفت کمیته تخصصی تشکیل شده که این هفت محور شامل انرژی، حمل‌ونقل، ارتباطات-گمرک، حوزه‌های اقتصادی و بازرگانی، فعالیت های کشاورزی،‌ علوم جوی، نقشه‌برداری و خدمات فنی مهندسی، همکاری بین استان‌های منتخب دو کشور، علمی-فرهنگی، محیط زیست و کردشگری و حوزه هفتم نیز در بخش توسعه مبانی حقوقی و قراردادی است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: موضوعات تسهیل‌گیر و شتاب‌دهنده در توسعه تبادلات تجاری مستلزم تقویت لجستیک، حمل و نقل، گمرک، و همچنین مسائل مربوط به بیمه و بانک است.

اسلامی با بیان اینکه عوارض گمرکی نیازمند مذاکره و مبادله سند همکاری‌های گمرکی است که در چارچوب معادله اوراسیا برقرار خواهد شد، عنوان کرد: همچنین در بخش حمل‌و‌نقل مهم‌ترین اقدام در مقطع حاضر ایجاد خطوط هوایی توسط یک ایرلاین ایرانی از پایان آذر ماه سال جاری است. بنابراین تا ۱۲ روز آینده یک شرکت هواپیمایی ایرانی پرواز ایران به قرقیزستان را راه‌اندازی می‌کند.

وی با بیان اینکه در بخش سلامت، فرهنگ و آموزش تفاهمات بسیار ارزشمندی صورت گرفت، اعلام کرد: در حوزه طراحی و احداث نیروگاه و توسعه پروژه‌های مسکونی کشور قرقیزستان نیز تفاهماتی انجام شد.

او اعلام کرد، صادرات نفت و گاز بویژه قیر که مورد نیاز کشور قرقیزستان است از یک سو و از سوی دیگر تامین گوشت گرم مورد نیاز کشورمان از این کشور،‌ از جمله تبادلات توافقی بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.