| کد خبر: 200062 |

تسریع بر اسکان موقت و تعمیر واحدهای مسکونی زلزله‌زده آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: کارهای اسکان موقت، آواربرداری و تعمیر واحدهای مسکونی باید در اسرع وقت انجام شود.

تین نیوز
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: کارهای اسکان موقت، آواربرداری و تعمیر واحدهای مسکونی باید در اسرع وقت انجام شود.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حافظ باباپور، در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی با قدردانی از حضور به موقع تمامی عوامل اجرایی در مناطق زلزله زده سراب و میانه افزود: پس از زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه ۱۷ آبان در سراب و میانه همه همکاران و عوامل اجرایی این اداره کل بلافاصله در منطقه حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی اولیه کارشناسان بازسازی، واحد مسکونی گلی و خشتی روستاهای زلزله‌زده آسیب‌های زیادی دیده است، اظهار کرد: با توجه به دغدغه تمامی مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی به علت بروز سرما در منطقه، باید اقدامات مربوط به اسکان موقت و تعمیر واحدهای زلزله‌زده در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود و اجرای این امر منوط به همکاری و مشارکت بیشتر مردم با عوامل اجرایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به فشارهایی که از سوی دولت، مدیران ارشد، مردم و اصحاب رسانه به سازمان های خدمات رسان، گفت: با توجه به تجارب و عملکرد گذشته این بنیاد در مناطق زلزله زده ارسباران، انجام اقدامات لازم در اسرع وقت برای زلزله‌زدگان شدنی است.

باباپور، ادامه داد: ارزیابی های کارشناسان بازسازی، در مناطق زلزله زده میانه و سراب حاکی از تخریب کامل ۳ هزار واحد مسکونی و نیاز به تعمیر ۲۰۰ باب خانه است.

وی یادآوری کرد: برای انجام این کار از سوی دولت مساعدت های لازم انجام شده به طوری که ۴۰۰ میلیون ریال وام برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی تخریب شده به صورت قرض الحسنه با بهره ۴ درصد و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: برای تعمیر خانه های خسارت دیده نیز ۱۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه و ۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض و برای تهیه وسایل معیشتی داخل منزل زلزله‌زدگان ۵۰ میلیون ریال بلاعوض و برای هر واحد دامی مبلغ  ۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

باباپور، با تشکر ویژه از همه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی به ویژه  اهالی رسانه و جراید که در ساعات اولیه در صحنه حضور داشته و کار اطلاع رسانی به مردم را انجام دادند، افزود: با همراهی همه مردم، رسانه هاو مسئولان می توان  همه مشکلات مناطق زلزله زده را به نحواحسن و شایسته حل کرد.

جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات اولیه این مناطق در سالن جلسه بنیاد مسکن استان برگزار شد.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد حوالی ترک در آذربایجان‌شرقی را لرزاند. این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.