| کد خبر: 187924 |

اولویت وزارت راه، اسکان سریع و باکیفیت سیل‌زدگان

محمد اسلامی گفت: پس از اجرای طرح واحدهای پیش ساخته در مناطق سیل‌زده، بازخورد آن از سوی کسانی که استفاده می‌کنند، جمع‌بندی خواهد شد تا پس از موفقیت با ایجاد تسهیلات در دستور کار برای تولید انبوه قرار گیرد. از این رو مصمم به ساخت حداقل ۳۰ هزار واحد پیش ساخته در سال ۹۸ هستیم تا از این طریق مسکن مورد نیاز تامین و در اختیار مردم قرار گیرد.

تین نیوز

محمد اسلامی گفت: پس از اجرای طرح واحدهای پیش ساخته در مناطق سیل‌زده، بازخورد آن از سوی کسانی که استفاده می‌کنند، جمع‌بندی خواهد شد تا پس از موفقیت با ایجاد تسهیلات در دستور کار برای تولید انبوه قرار گیرد. از این رو مصمم به ساخت حداقل ۳۰ هزار واحد پیش ساخته در سال ۹۸ هستیم تا از این طریق مسکن مورد نیاز تامین و در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز همراه با مازیار حسینی معاونت مسکن و شهرسازیدر حاشیه بازدید از پروژه ساخت خانه‌های پیش‌ساخته با پانل بتونی، به اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی درخصوص اقدامات اسکان هرچه زودتر مردم مناطق سیل‌زده با حداکثر سرعت و  رعایت استانداردها اشاره کرد و  اظهار کرد: اسکان مردم در مناطق سیل‌زده با حداکثر سرعت و رعایت کیفیت و استانداردها از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و به دنبال فراهم کردن و ایجاد شرایط برای آن هستیم.

وی افزود: به همین خاطر به دنبال الگوی پیش‌ساخته، با ساخت و نصب سریع هستیم، ذر این راستا چند الگو توسط دکتر حسینی به موسسه سازنده خانه‌های پیش‌ساخته سفارش داده شد که امروز از بخش مقدماتی آن پروژه بازدید کردیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه ظرفیت نصب و بهره‌برداری از دو هزار واحد در ماه را دارد. که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور مبنی بر ساخت واحد در حداقل زمان برای سیل‌زدگانی که خانه‌های آنها تخریب شد،‌ بسیار مناسب است و این روش می‌تواند یک راه حل جدی و پاسخگو به زمان‌بندی مورد انتظار باشد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در این بازدید نمونه واحد ساخته شده مورد آزمایش قرار گرفت و مقر شد یکسری اقدامات تکمیل انجام شود. امیدوار هستیم این الگو در اولین فرصت در یکی از استان‌های سیل‌زده با اولویت استان لرستان اجرا شود.

وی افزود: پس از اجرای طرح واحدهای پیش ساخته در مناطق سیل‌زده، بازخورد آن از سوی کسانی که استفاده می‌کنند جمع‌بندی خواهد شد تا پس از موفقیت با ایجاد تسهیلات در دستور کار برای تولید انبوه قرار گیرد. به این نحو به‌دنبال ساخت واحدهای پیش ساخته هستیم تا حداقل ۳۰ هزار واحد در سال ۹۸ از این طریق تامین و در اختیار مردم قرار گیرد.

محمد اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگر در این پروژه بحث خانه‌های روستایی است که جابه‌جا می‌شوند نه روستاهایی که آبگرفتگی داشتند. به خصوص در روستاهایی که زمین لغزش داشتند در بستر قرار گرفتند که لازم است با الگوی روستایی و فرهنگ خودشان این پروژه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. با تعاملی که بنیاد مسکن خواهد داشت و نقش ویژه استانداران این الگوی مورد پسند انتخاب و از این تکنولوژی در آن استفاده شود. در نهایت کلیه اهداف این است که از تکنولوژی روز و صنعتی‌سازی بهره‌گیری شود تا ضمن استفاده حداکثری از زمان به مردم آسیبی نرسد و هرچه زودتر صاحب سرپناه شوند.

در روش دیوار پانلی بتنی هزینه ساخت و ایجاد این واحدهای مسکونی ۸۵ درصد روش‌های سنتی است که کل واحدهای در نظر گرفته شده که ۸۰ متری هستند ۱۲ قطعه بوده که با دو کفی حمل می‌شوند. سرعت تولید در نظر گرفته شده برای ساخت این واحدها ۸۰ واحد در روز است و سرعت نصب پانل‌ها یک روزه خواهد بود و با توجه به استفاده عمده از بتن در اعضای سازه‌ای و غیرسازه‌ای دوام بالای ۵۰ سال برای این ساختمان‌ها متصور بوده و این ساختمان‌های بتنی مشکلات آتش‌سوزی مثل سازه‌های فلزی را نداشته و به واسطه نوع بتن سازه‌ای آن که یک بتن است عایق مناسبی برای حرارت است و قرار است در بازه زمانی سه ماهه ۱۲۰ واحد از این پروژه ساخت واحدهای پیش‌ساخته در پلدختر استان لرستان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.