| کد خبر: 187412 |

پیشنهاد یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا:

◄ پایانه‌های بار دولتی به خود رانندگان واگذار شود

قبلاً نیز پیشنهاد شده است که پایانه‌های بار دولتی به قیمت کارشناسی، به خود رانندگان واگذار شود.

تین نیوز

زمستان سال گذشته (دی ماه 97سال) بود که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، در آیین افتتاح شهرک حمل‌ونقل تهران از عدم علاقه‌مندی دولت به پایانه‌داری و حذف نقش دولت در پایانه‌های بار خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، کمی بعد از آن و در بهمن 97 عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به رسانه‌ها گفت: از ابتدای سال 98 فراخوان واگذاری پایانه‌های بار به بخش خصوصی منتشر می‌شود و اولویت واگذاری‌ها با فعالان صنف خواهد بود و فرآیند واگذاری پایانه‌های بار نیز از طریق مزایده بوده و کاربری آن حفظ می‌شود تا رانندگان کامیون بتوانند از پتانسیل این پایانه‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

حسن‌نیا با تأکید بر اینکه اولویت سازمان راهداری در واگذار کردن پایانه‌های بار، صنف حمل‌ونقل جاده‌ای است، گفت: منظور از صنف حمل‌ونقل، انجمن صنفی رانندگان، انجمن کارفرمایی شرکت‌های حمل‌ونقل و انجمن صنفی کامیونداران است اما این مهم نیازمند آن است که آنها در این مزایده حضور یابند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در آن زمان در پاسخ به این پرسش که چه تعداد پایانه بار قرار است به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: در اکثر شهرهای بزرگ، بنادر اصلی و مراکز استان‌های مرزی شامل تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، بندرعباس، بندرامام خمینی (ره)، ایلام و ... پایانه بار داریم که به‌تدریج به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز، اگرچه هنوز خبری از واگذاری پایانه‌های بار و برگزاری مزایده‌های واگذاری رسانه‌ای نشده است اما در این زمینه یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در بخش نظرات کاربران تین‌نیوز، نوشت: قبلاً نیز پیشنهاد شده است که پایانه‌های بار دولتی به قیمت کارشناسی، به خود رانندگان واگذار شود.

محسن متقین بازرس انجمن صنفی کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی، افزود: 606 هزار راننده  با تعداد ۲۶ میلیون برگ بارنامه در سال به‌راحتی می‌توانند این سرمایه عظیم دولتی که مدیریت آن به دست سودجویان افتاده است را اصلاح کنند.

او با تاکید بر واگذاری سه پایانه بزرگ تهران، بندرعباس، مشهد، بوشهر، بندرامام به رانندگان، گفت: با انتقال مالکیت پایانه‌های بار به تشکل‌های کارگری رانندگان و همچنین تشکیل صندوق تعاون و صندوق رفاه رانندگان و دریافت ارزش کارشناسی این پایانه‌ها در اقساط سه تا پنج ساله از بارنامه‌های صادره، کامیونداران مالک این پایانه‌ها خواهند شد و مدیریت آنها را خود تشکل‌های آنان به‌دست خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.