| کد خبر: 186542 |

معاون برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

ارائه برنامه جبران خسارت مناطق سیل‌زده استان خوزستان در هفته آینده

میر امینی گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های خود را برای جبران خسارت به مناطق آسیب‌دیده به قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده ارائه می‌کند.

تین نیوز

 

میر امینی گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های خود را برای جبران خسارت به مناطق آسیب‌دیده به قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده ارائه می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی، معاون برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی در راستای بازدید به مناسل سیلزده استان خوزستان از مناطق سیل‌زده سوسنگرد و شادگان دیدار و با اشاره به شروع بررسی میزان خسارت سیل اظهار کرد: بعضی از بخش های حوزه وزارت راه و شهرسازی که با پدیده سیل و سیلاب درگیر شده قابل بازسازی است و بخش های دیگری از آن نیاز به انجام عملیات عمرانی مجدد دارند.

وی ادامه داد: با توجه به دستور رییس جمهوری منبی بر اینکه وزارتخانه‌ها برنامه بازسازی را تدوین و مدیریت کنند هم اکنون برآوردها در حال تکمیل هستند.

معاون برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی بخش زیادی از خسارات سیل را در خوزستان در بخش منازل روستایی اعلام کرد و گفت: بنیاد مسکن در این زمینه ماموریت دارد که نسبت به روستاهایی که به جابجایی نیاز دارند اقدام کند.

وی در ادامه به حجم بالای خسارت در حوزه جاده‌ای و حمل و نقلی اشاره کرد و افزود:در سیل خوزستان جاده‌های اصلی و روستایی متعددی آسیب دیده اند که باید ترمیم شود.

امینی ادامه داد: این امر با ایجاد منابع و مدیریت اجرا که با هم افزایی داخلی دستگاه‌ها و همچنین کمک‌های دولت از سر جمع بودجه عمومی تامین می‌شود، محقق خواهد شد.

وی گفت: ورود به موقع دستگاه های زیر مجموعه این وزارتخانه برای مقابله با سیلاب باعث شد تا شهرهای خوزستان دچار آسیب جدی نشوند.

امینی به ایجاد سیل‌بندهای مستحکم در مناطق شهری درگیر با سیلاب اشاره کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با مدیریت ماشین‌آلات و نیروی انسانی توانست شهرهایی که بحران آنها را تهدید می کرد را حفظ کند.

وی یادآور شد: به این منظور ماشین آلات متعددی از دیگر استان های کشور برای این موضوع با استان خوزستان همکاری کردند. سیلاب در هفته اخیر در برخی مناطق اهواز، شوشتر و حمیدیه فروکش کرده است و به گفته استاندار خوزستان در مناطق جنوب خوزستان نیز تا پایان هفته فروکش می کند و وضعیت این استان در بیش‌تر نقاط به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.