| کد خبر: 176051 |

غروی:

◄ افزایش عرضه بر تقاضا تعادل را در حمل‌و نقل بر هم زده است

با توجه به افزایش شدید قطعات یدکی اصولا برای راننده صرف نمی‌کند که بار بزند؛ بنابراین یکی از دلایلی که در چند ماه اخیر شاهد امتناع از کار در بین کامیون‌داران هستیم همین عدم تعادل بین درآمد و هزینه است.

تین نیوز

بهروز غروی مدیر عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به تغییر مدیریت در وزارت راه و شهرسازی، گفت: لازم است وزیر جدید به وضعیت حمل‌ونقل آشنایی کامل داشته باشند تا هر چه سریع‌تر تغییری جدی در وضعیت حمل‌ونقل کشور به وجود آید.

وی توضیح‌داد: عرضه در حمل‌ونقل یعنی تعداد کامیون‌هایی که بار می‌خواهند دو برابر تقاضایی است که وجود دارد و اشکال هم از آن‌جایی به وجود آمد که کامیون‌های جدیدی را وارد کردند بدون این‌که کامیون‌های فرسوده را خارج کنند.

او با بیان این‌که اکنون بازار دچار عدم تعادل است، ادامه داد: تعداد کامیون‌ها دو برابر نیاز است و عرضه 50درصد مازاد بر تقاضا است و از طرفی نرخ حمل توافقی است و شرکت‌ها توافق می‌کنند و رقمی را به راننده می‌دهند.

غروی ادامه‌داد: با توجه به افزایش شدید قطعات یدکی اصولا برای راننده صرف نمی‌کند که بار بزند؛ بنابراین یکی از دلایلی که در چند ماه اخیر شاهد امتناع از کار در بین کامیون‌داران هستیم همین عدم تعادل بین درآمد و هزینه است.

مدیر عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ادامه داد: اکنون 90‌درصد کامیون‌ها خود راننده هستند و زیر بلیت شرکت‌ها کار نمی‌کنند؛ در این‌ بین سازمان راهداری در کمیسیون ماده 12 شرکت‌های حمل‌ونقلی را تعطیل کرده است و باعث جبهه‌گیری شرکت‌ها علیه سازمان راهداری و ادامه‌دار شدن مشکلات رانندگان شده است.

او با بیان این‌که مشکلات رانندگان کماکان به‌قوت خود باقی است خواهان آن شد که وزیر پیشنهادی در صورت کسب رای اعتماد از مجلس بتواند با تشخیص درست و دقیق درد بخش حمل‌ونقل را بشناسند و به‌اشتباه به سراغ باقی موضوعات نرود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آرش 2 0

    توضیح واضحات بود و راهکاری در بر نداشت

  • خدادادبکرانی 1 0

    سلام ارادت بااین توضیحات راهکاری مشخص نشده!!!!!«»«

  • علیرضا شمس 1 0

    دقیقا همینطور شده ماشین های فرسوده از رده خارج نشده و عدم وجود بار کافی و استعمار باربری ها این صنف داره از بین میبره

  • سورنا صالحی 3 0

    با سلام
    جمله ایشان که گفته اند "اکنون بازار دچار عدم تعادل است: تعداد کامیون‌ها دو برابر نیاز است و عرضه 50درصد مازاد بر تقاضا است...."
    کاملا گویای این مطلب است که افزایش کرایه های حمل با اجرای طرح تن- کیلومتر، این 50 درصد مازاد کامیونها را بیشتر هم می کند، و صاحب بار هم از افزایش هزینه حمل ناراضی خواهد شد و سعی میکند حجم بار را کاهش دهد و یا به سمت حمل بار با اتوبوس و وانت و یا حمل ریلی برود که باز هم به ضرر کامیونداران است.

    باتشکر از تین نیور

  • سید رضا خضرائی 0 0

    واقعا من این مسئله رو درک نمیکنم
    که چرا مسئولین هر صنفی بجای حل مشگل صنفیش میاد و صورت مسئله رو عوض میکنه.. ...؟؟؟؟
    و یا بن صحبت رو به جای جوابدهی به مشگلات با فرا فکنی و بحث رو به حاشیه بردن کلا تغییر میدن. ؟؟؟

  • سید رضا خضرائی 0 0

    با سلام.
    من همیشه در عجبم که چرا کسانی که نماینده یا سخنگوی یک قشر اجتماعی اعم از عامه مردم یا صنوف
    میشوند ،فراموش میکنند که وظیفه اصلی ایشان چه بوده و از طرف چه کسانی بر رأس این شغل گمارده شده.
    و دوم چطور است که همیشه بجای حل مشگلات ایشان و جوابدهی به سوالاتشان ،صورت مسئله رو عوض میکنند و بحث ها رو به حاشیه میکشانند و بکل از بحث اصلی خارج میشوند.. ؟ ؟ ؟