| کد خبر: 170177 |

◄ بررسی سانحه سنندج در کمیسیون عمران با حضور آخوندی

سانحه برخورد تانکر با اتوبوس مسافری در سنندج با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران بررسی می‌شود. سیداحسن علوی، نایب‌رئیس کمیسیون عمران با اعلام این خبر افزود: در این جلسه رئیس پلیس‌راه، فرمانده راهنمایی و رانندگی و همچنین مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فراورده‌های نفتی هم حضور خواهند داشت.

تین نیوز

سانحه برخورد تانکر با اتوبوس مسافری در سنندج با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران بررسی می‌شود.

سیداحسن علوی، نایب‌رئیس کمیسیون عمران با اعلام این خبر افزود: در این جلسه رئیس پلیس‌راه، فرمانده راهنمایی و رانندگی و همچنین مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فراورده‌های نفتی هم حضور خواهند داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، علوی با بیان اینکه طبق بررسی‌های اولیه مسیر نامناسب و نبود زیرساخت‌های لازم به بروز این حادثه دامن زده است، افزود: جلوگیری از تردد ماشین‌های سنگین از این مسیر مطالبه جدی است زیرا این سانحه در گذشته نیز تکرار شده است.

او با تأکید براینکه در گذشته حوادثی مشابه حادثه مذکور رخ‌داده و به کشته شدن برخی از هم‌وطنانمان و آلودگی محیط‌زیست منجر شده است، تصریح کرد: متأسفانه باید بدانیم که تکرار چنین حوادثی کم از سوانح هوایی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان اینکه دعوت از وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان مربوطه برای بررسی علل وقوع این حادثه و سوانح مشابه برای جلوگیری از تکرار آن است، گفت: با توجه به اینکه در مسیری که سانحه نفت‌کش رخ‌داده درگذشته نیز حوادث مشابه به‌وفور دیده‌شده باید مسیر جایگزینی برای تردد نفت‌کش‌ها و ماشین سنگین درنظر گرفته شود.

علوی با تأکید براینکه مسیر حرکت نفت‌کش‌ها بیش از 700 نقطه حادثه‌خیز دارد، افزود: متأسفانه هر هفته دیده‌شده که یک تانکر با سقوط در دره و آلوده کردن آب رودخانه‌ها و سدها مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده و بسیاری از مردم را به کام مرگ می‌کشاند.

نیمه‌شب سه‌شنبه 19 تیر یک تانکر حامل مازوت دراثر عدم توانایی راننده در کنترل خودرو به‌شدت با یک دستگاه اتوبوس متعلق به شرکت دیدارسیرگیتی برخورد کرد و دراثر این حادثه هر دو خودرو به‌سرعت آتش گرفتند. متأسفانه در این سانحه یازده نفر از هم‌وطنانمان جان خود را ازدست‌داده‌اند.

مسیر حرکت تانکر به‌دلیل شیب زیاد باعث بروز حوادث مشابه شده و پلیس‌راهور استان بارها خواستار ایجاد سرعت‌گیر در این مسیر شده است.

طبق نظر کارشناسی، در این تصادف 50 درصد راننده تانکر، 25 درصد شهرداری و 25 درصد راننده اتوبوس مقصر شناخته شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.