| کد خبر: 174248 |

آغاز مطالعات طرح جامع ۴ فرودگاه‎ بین‎المللی

به زودی نخستین مرکز جست‌وجو و نجات هوایی در کشور در زمان بروز سوانح در فرودگاه بین‌المللی زاهدان به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

بهره‌برداری از نخستین مرکز جست‌وجو و نجات هوایی در جنوب شرق کشور، آغاز مطالعات طرح جامع ۴ فرودگاه‎ بین‎المللی، امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد سعدی از اهم اخبار حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت، هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت، به شرح زیر است:

بهره‌برداری از نخستین مرکز جست‌وجو و نجات هوایی در جنوب شرق کشور

حسن اعرابی‌مقدم، مدیر فرودگاه بین‌المللی زاهدان از بهره‌بردای نخستین مرکز نجات هوایی در ایران خبر داد و گفت: به زودی نخستین مرکز جست‌وجو و نجات هوایی در کشور در زمان بروز سوانح در فرودگاه بین‌المللی زاهدان به بهره‌برداری می‌رسد.

آغاز مطالعات طرح جامع ۴ فرودگاه‎ بین‎المللی

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، اقدامات اساسی در حوزه استانداردسازی فرودگاه‌ها و مدیریت بحران گفت: در ۶ ماه اول سال ۹۷ قرارداد مطالعات طرح جامع ۱۵ فرودگاه کشور منعقد و به مشاوران ذی‎صلاح ابلاغ شده است. همچنین فرآیند انتخاب مشاور خارجی برای مطالعات طرح جامع فرودگاه‎های بین‎المللی مهرآباد، مشهد، اصفهان و شیراز نیز شروع شده است.

فرشید گلیج، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی گفت: در زمینه مطالعات طرح جامع پیش گفته، طبق برنامه زمانبندی، مقرر شد فصل اول آن در مهرماه سال جاری به سرانجام برسد.

امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد سعدی

تفاهم‌نامه همکاری بین 'هما" و بنیاد سعدی برای توسعه، تحکیم و تعمیق همکاری‌ها در چارچوب اسناد و برنامه های بالادستی با هدف گسترش زبان و ادبیات فارسی در جهان و استفاده بهینه از توان و ظرفیت های موجود کشور و با توافق رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و ریاست بنیاد سعدی به امضاء رسید.

با هدف گسترش زبان و ادبیات فارسی در جهان و استفاده بهینه از توان و ظرفیت های موجود کشور و با توافق رییس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و ریاست بنیاد سعدی، یادداشت تفاهم نامه همکاری بین 'هما" و بنیاد سعدی برای توسعه، تحکیم و تعمیق همکاری ها، در چارچوب اسناد و برنامه های بالادستی به امضاء رسید.

تشریح وضعیت پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه زاهدان

مدیرکل فرودگاه سیستان و بلوچستان از کاهش تعداد کاروان‌های سفر به عتبات عالیات در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود آنکه این فرودگاه آمادگی تجهیزاتی و زیر ساختی کامل نسبت به پروازهای خارجی و عتبات را دارد، در سال جاری به دلیل نوسانات ارزی در کشور تعداد پروازها و مسافران با کاهش مواجه بوده است.

حسن اعرابی‌مقدم، مدیر فرودگاه سیستان و بلوچستان درباره وضعیت پروازها به عتبات عالیات در سال ۹۶ نسبت به سال جاری گفت: سال گذشته جمعا ۶۸ پرواز ورودی و خروجی به عتبات داشتیم، ولی سال جاری ۱۴ پرواز تاکنون انجام شده است و با کاهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.    

سه فرودگاه قطب گردشگری ایران در چند قدمی پیوستن به رنکینگ جهانی

مدیر پروژه نظارت برکیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) با بیان اینکه رتبه فرودگاه‎های مهرآباد و مشهد در رنکینگ جهانی آبرومندانه است، از پیوستن فرودگاه های اصفهان، شیراز و تبریز به رنکینگ جهانی در آینده نزدیک خبر داد.

بهمن باقری با اعلام این خبر عنوان کرد: در این راستا پیش ارزیابی لازم برای سنجش قابلیت فرودگاه اصفهان در پیوستن به رنکینگ جهانی انجام شده و از ابتدای فصل دوم سال ۲۰۱۹ (بهار ۱۳۹۸) این فرودگاه وارد رنکینگ جهانی خواهد شد.

وی گفت: تا پایان سال جاری مقدمات لازم برای انجام پیش ارزیابی دو فرودگاه شیراز و تبریز را فراهم می کنیم تا این فرودگاه ها نیز در فصل های دوم  یا سوم سال ۲۰۱۹ وارد رنکینگ جهانی شوند.

برای ۴۴۰ هکتار از اراضی فرودگاه مهر‌آباد سند قطعی صادر شد

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران از جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران در محدوده جنوب غرب میدان آزادی خبر داد و گفت: این ایستگاه علی رغم قرار گرفتن در نزدیکی پایانه مسافربری غرب تهران و فرودگاه مهرآباد با خطوط مترو تهران نیز در ارتباط خواهد بود و قابلیت اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه مهر‌آباد را نیز

نادر محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازیاز صدور سند قطعی برای ۴۴۰ هکتار از زمین‌های فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: از مجموع این اراضی، ابتدا مشکلات حقوقی ۱۷۰ هکتار مشاء و اخیرا ۲۷۰ هکتار دیگر برطرف شد و تنها مقدار کمی باقیمانده تا مشکلات حقوقی فرودگاه مهرآباد به طور کامل برطرف شود.

به زودی ضریب ایمنی پروازها به سطح بی‎نظیری ارتقا می‎یابد

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم افتتاح و بهره‎برداری رسمی از سامانه راداری فرودگاه بندرعباس گفت: تعداد ایستگاه‌های راداری کشور به ۱۷ ایستگاه فعال و تعداد سامانه‌های رادارهای عملیاتی به ۲۴ سامانه و تعداد ایستگاه‌های کمک ناوبری به ۱۲۴ ایستگاه افزایش یافته است.

رحمت‎اله مه‎آبادی ضمن گرامی‎داشت ایام محرم و هفته دفاع مقدس، از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار و نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز به کار این سامانه راداری قدردانی کرد و گفت: کمتر از دو هفته پیش ترمینال جدید فرودگاه لارستان افتتاح و بهره‌برداری شد. پروژه‌ای که یکی از ده‌ها پروژه عمرانی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بود که تنها طی حدود ۳.۵سال گذشته اجرایی شده است.

تشریح شیوه‌های برخورد با بازار سیاه و متخلفان بلیت‌های اربعین

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در مورد سفر نجف و بغداد به غیر از مشهد و تهران از دیگر شهرهای کشور هم بسته به تقاضای شرکت‌های هواپیمایی است. با این حال این نرخ اعلام شده به پرواز و نجف است و در صورت پرواز از دیگر شهرها هم همین نرخ بوده و تغییر نمی‌کند.

رضا جعفرزاده مدیرروابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص نرخ نهایی اعلام شده جهت بلیت‌های سفر اربعین اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی روز بیست و پنجم شهریورماه جلسه‌ای را با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری داشتند و نرخ نهایی را اعلام کردند.

وی افزود: نرخ نهایی سفر تهران – نجف – تهران و تهران – بغداد – تهران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان که یک طرف مسیر نصف این قیمت و برای مشهد – نجف – مشهد و مشهد – بغداد – مشهد این عدد ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که برای یک طرف مسیر این میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

لاریجانی سامانه راداری فرودگاه بندر عباس را افتتاح کرد

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی سامانه راداری فرودگاه بندرعباس افتتاح و مورد بهره‎برداری رسمی قرار گرفت.

طی مراسمی با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، فریدون همتی، استاندار هرمزگان و سه تن از نمایندگان استان هرمزگان آقایان آشوری، هاشمی و مرادی، رحمت‎اله مه‎آبادی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سامانه راداری فرودگاه بندرعباس مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.

برنامه ریزی برای ساخت ترمینال جدید فرودگاه بوشهر

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح جامع ۲۰ ساله فرودگاه، یکی از برنامه های کوتاه مدت این طرح را، ساخت ترمینال جدید با مساحت ۱۰ هزار مترمربع عنوان کرد.

کمال دهقان منشادی با اعلام این خبر عنوان کرد: پیش از این سال ۹۵ تفاهمنامه ساخت ترمینال ۱۰ هزار مترمربعی فرودگاه بوشهر میان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و استانداری منعقد شد که به زودی با فراهم شدن مقدمات لازم عملیاتی می شود.

تحقق صرفه جویی ارزی ۷۸۰ هزار یورویی با نصب رادار فرودگاه بندرعباس

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از تحقق صرفه جویی ارزی به میزان ۷۸۰ هزار یورو با استفاده از توان و دانش بومی خبر داد.

محمد حبیب الهی درباره پروژه نصب رادار فرودگاه بندرعباس اظهار داشت: این رادار سال ۸۴ به همراه رادارهای پروژه آریا خریداری شد، در عین حال با شروع تحریم ها، کشور فرانسه از ارسال آن به ایران خودداری کرد. بعد از تصویب برجام این رادار به کشور ما ارسال شد ولی با توجه به اتمام دوره قرارداد کشور فرانسه از نصب آن خودداری کرد و در آن شرایط دشوار متخصصان داخلی با توکل به خدا و ایمان به دانش خود نصب این رادار را به عهده گرفتند و مسئولان را از دغدغه نصب رها کردند.

مراحل نهایی نصب پل‌های تلسکوپی فرودگاه مهرآباد

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران از اتمام پروژه pier و بهره‎برداری از ایربریج‎های(پل‎های تلسکوبی) فرودگاه مهرآباد تا قبل از فرا رسیدن فصل زمستان خبر داد.

میرسعید صفی‎نیا گفت: پیرو پروژه‎های توسعه و بهسازی و ساماندهی و زیباسازی فرودگاه مهرآباد و به منظور تسریع در عملیات اعزام و پذیرش مسافران ۵۰۰ متر مربع از پروژه pier بتن‎ریزی شده و با این اقدام ۵۰۰ متر مربع به مساحت سالن ترانزیت ترمینال ۱ افزوده شده است.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.