| کد خبر: 171967 |

بخارایی:

◄ مجلس تشکیل فراکسیون ایمنی را ضروری نمی‌داند

باید تربیون‌های مذهبی ما به کمک ایمنی بیایند چرا که اکنون نهاد راهبر در ایمنی(کمیسیون ایمنی راهها در وزارت راه و شهرسازی) یک‌نهاد راهبر غیر موفق است و ما به حمایت‌ها و مشارکت سایر دستگاهها و تریبون ها نیازمندیم.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها گفت:نمایندگان مجلس نسبت به موضوع ایمنی حساس نیستند

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: با وجود ضرورت تشکیل فراکسیون ایمنی در مجلس هنوز اثری از تشکیل این فراکسیون در نهاد قانونگذاری نیست.

او ادامه داد: متأسفانه به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس نسبت به موضوع ایمنی حساس نیستند و برای آنها اجرای قوانین راهنمایی رانندگی خیلی هم مهم نیست.

وی با بیان اینکه اکنون در حوزه حمل‌ونقل کم‌کاری در زمینهٔ ایمنی به چشم می‌آید و با وجود افزایش سوانح هیچ کار جدید و خاصی نکرده‌ایم، ادامه داد: ما هیچ‌کس را به مشارکت دعوت نکردیم و هیچ‌کس را وظیفه‌مند نکردیم.

به گفته بخارایی تنها اهداف کیفی و کمی را عوض کردیم و شاخص را تغییر دادیم که کسی دنبال مقصر نگردد. برای مثال یک‌زمانی می‌گفتیم باید در سال 10 درصد کاهش تلفات داشته باشیم اما الآن می‌گوییم باید در 5 سال 30 درصد کاهش آن هم تعداد کشته نسبت به‌وسیله نقلیه داشته باشیم.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها اضافه کرد: می‌توانستیم برای افزایش ایمنی کارهای جدیدی مثل اصلاح قوانین انجام دهیم. یا افزایش تجهیزات بیمارستانی برای نجات افراد از تصادفات داشته باشیم و  یا پلیس نامحسوس نداشته باشیم  اما هیچ سرمایه‌گذاری جدی‌ نداریم و بعد می‌خواهیم ایمنی داشته باشیم.

او در عین حال آموزش عابران پیاده را هم جزو برنامه‌های مربوط به ایمنی دانست و با گلایه مجدد از عدم توجه مجلس به موضوع ایمنی، گفت: باید تربیون‌های مذهبی ما به کمک ایمنی بیایند چرا که اکنون نهاد راهبر  در ایمنی(کمیسیون ایمنی راهها در وزارت راه و شهرسازی) یک‌نهاد راهبر غیر موفق است و ما به حمایت‌ها و  مشارکت سایر دستگاهها و تریبون ها نیازمندیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.