| کد خبر: 171963 |

بخارایی:

◄ اصرار بر گرانی سوخت برای کاهش تصادفات، دادن آدرس غلط است

مثلاً برای اصلاح کیفیت خودرو اعتبار لازم است اما دلیل نمی‌شود بنزین گران شود. وظیفه‌مندکردن دستگاه‌های آموزشی مثل صداوسیما آیا به گرانی سوخت نیاز دارد؟مشارکت بیمه یا کنترل موتور سوران به افزایش قیمت سوخت ربطی دارد؟

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها گفت: اینکه کسی طرحی برای کاهش تصادفات دهد و بعد خودش پیشنهاد افزایش سوخت می‌دهد و می‌گوید اگر سوخت گران نشود تلفات زیاد می‌شود آدرس غلط دادن و توجیه کم‌کاری است.

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز طرح مسئله گرانی بنزین با هدف هزینه کرد آن برای ایمنی و کاهش تصادفات را مغلطه خواند و گفت: هزار راه دیگر به‌غیر از گران شدن بنزین برای افزایش ایمنی وجود دارد.

او گفت: ایمنی نیاز به حمایت‌های مالی، اجرایی و فرهنگی دارد و همه باید مشارکت کنند و اگر نیاز به اعتبارات در یک برنامه بلندمدت است حتماً باید این نیاز تأمین شود اما اینکه کسی طرحی برای کاهش تصادفات دهد و بعد خودش پیشنهاد افزایش سوخت می‌دهد و می‌گوید اگر سوخت گران نشود تلفات زیاد می‌شود آدرس غلط دادن و توجیه کم‌کاری است.

بخارایی بابیان اینکه ایمنی نیاز به فعالیت‌های همه‌جانبه دارد، ادامه داد: مثلاً برای اصلاح کیفیت خودرو اعتبار لازم است اما دلیل نمی‌شود بنزین گران شود. وظیفه‌مندکردن دستگاه‌های آموزشی مثل صداوسیما آیا به گرانی سوخت نیاز دارد؟مشارکت بیمه یا کنترل موتور سوران به افزایش قیمت سوخت ربطی دارد؟

او به نقشه راه ایمنی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح گفته‌شده است باید شبکه ریلی را کامل کنیم مگر همین‌الان از تمام ظرفیت شبکه ریلی استفاده می‌شود؟این‌ها بهانه است.

بخارایی ادامه داد: بعد از حادثه سنندج عنوان شد که اگر قیمت سوخت اضافه نشود باید منتظر حوادث باشیم این حرف بسیار نگران‌کننده‌ای است. یعنی ابتدا باید شبکه هوایی و ریلی تکمیل شود و مردم به سمت ناوگان عمومی هدایت شوند . بر این اساس تا 30 سال دیگر باید منتظر افزایش کشته‌ها باشیم .

او طرح این حرف‌ها را نگران‌کننده‌ دانست و اضافه کرد:منطقاً سوخت باید گران شود چراکه قیمت صادراتی آن گران شده است و کمک به کم‌مصرف کردن و جلوگیری از قاچاق می‌کند، اما ایمنی باید از جای خودش افزایش یابد آن‌هایی که فکر می‌کنید اگر سوخت گران شود مردم به سمت ناوگان عمومی می‌روند اشتباه می‌کنند.

وی ادامه داد: همین حالا اتوبوس هست اما با نصف ظرفیت استفاده می‌شود یا ریل هست اما تمام ظرفیتش کار جابجایی مسافران را انجام نمی دهد. ما باید آموزش دهیم باید کنترل‌ها بیشتر شود بسترها آماده شود و قبل از گران شدن بنزین خیلی راه وجود دارد و گران شدن بنرین رابطی به افزایش ایمنی ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.