| کد خبر: 165212 |

◄ یک پیشنهاد برای حل مشکل سرعت مجاز

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: برای کاهش حوادث رانندگی می‌توان سرعت مجاز را برای هر خودرو به‌صورت مجزا تعیین کرد.

تین نیوز

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: برای کاهش حوادث رانندگی  می‌توان سرعت مجاز را برای هر خودرو به‌صورت مجزا  تعیین کرد. 

به گزارش تین‌نیوز، محمد بخارایی در نشست بررسی برنامه‌های جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: حمل‌ونقل باید بدون حادثه باشد و این هدف همه است، ایمنی راه‌ها نیازمند عزم ملی است و کشته شدن 16 هزار نفر در سوانح رانندگی باید یک دغدغه ملی باشد. 

او گفت: برای کاهش سوانح رانندگی  سرعت مجاز را برای هر خودرویی می‌توان به‌صورت مجزا  تعیین کرد، به‌عنوان‌مثال‌ می‌توان سرعت مجاز را برای خودرویی مثل پراید که در سوانح رانندگی بسیار آسیب‌پذیر است، کاهش داد. 

بخارایی گفت:  در سال گذشته، تعداد 16 هزار نفر در سوانح رانندگی جان باختند و 300 هزار نفر هم مجروح و معلول شدند. 

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به سهم 45 درصدی عابران پیاده و موتورسواران در آمار کشته‌های سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: حدود 23 درصد معادل 3 هزار و 800 نفر از جان‌باختگان سوانح رانندگی موتورسواران هستند و 100 هزار نفر از مجروحان سوانح رانندگی موتورسواران هستند. 

او گفت:  در ایران یک درصد جمعیت جهان راداریم، بنابراین نباید کشته‌های سوانح رانندگی ما از حداکثر 12 هزار نفر در سال افزایش یابد، درحالی‌که جان‌باختگان سالانه 16 هزار نفر در سوانح رانندگی ما یعنی در ایران 25 درصد بالاتر از متوسط جهانی کشته می‌دهیم. 

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: تخصیص بودجه در بخش نگه‌داری و ایمن‌سازی راه‌ها باید 100 درصد باشد، درحالی‌که می‌توان توسعه را به عقب انداخت و پروژه‌های عمرانی را کمتر کرد اما به نگهداری راه‌ها بودجه اختصاص داد. 

بخارایی گفت: حمایت از تولید داخل ضرورت دارد اما در بخش خودروسازی یکی از دغدغه‌های محافل حمل‌ونقلی، حمایت از تولید داخل‌ است، یعنی ما باید به سمت خودروی غیر ایمن برویم و حاشیه امنی برای این خودروهای غیر ایمن ایجاد شود تا رقیبی نداشته باشند.‌

او گفت: چرا 50 درصد جان‌باختگان سوانح رانندگی در بیمارستان و مسیر رسیدن به بیمارستان جان می‌بازند؟ شاید فرهنگ رسیدگی به مجروحان در بیمارستان‌های ما کم است. 

به گزارش فارس، بخارایی از بخشودگی جرائم سوانح رانندگی گله کرد و گفت:‌ این بخشودگی درواقع به نفع متخلف است، یعنی اجازه دهیم متخلف خلاف‌های بعدی را انجام دهد، درحالی‌که هر خلاف بستر یک حادثه است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.