| کد خبر: 157395 |

بیانیه انجمن های صنفی رانندگان و کامیون داران به مناسبت روز 26 آذر

◄ زمان تأمین مطالبات به‌حق کامیون‌داران است

در بخشی از این بیانیه آمده است:رانندگان و کامیون داران باعرضه سرمایه مالی وسیله نقلیه و کار مفید خود به‌عنوان عوامل اصلی و تاثیرگدار حمل‌ونقل شناخته می‌شود که می‌بایستی حفظ ،تقویت و رشد این پشتوانه‌های استوار و همیشگی اقتصاد ملی موردنظر مستمر و همه‌جانبه مسئولین و برنامه ریزان حمل‌ونقل کشور و هدف اساسی و راهبردی تشکل‌های حمل‌ونقل باشد.

تین نیوز

بیانیه انجمن های صنفی رانندگان و کامیون داران به مناسبت گرامیداشت روز26 آذر پس از پایان گردهمایی رانندگان و کامیون داران سراسر کشور قرائت شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز بعد از پایان مراسم گردهمایی رانندگان و کامیون‌داران سراسر کشور که شامگاه گذشته در سالن فیض مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد بیانیه ای از سوی حاضران قرائت شد که به شرح زیر است:

با ابراز سپاس از حضور میهمانان ارجمند نمایندگان مجلس جناب آقای داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و آقای محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران-شهر ری و شمیران و هیئت همراه و هم‌چنین اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها.

همکاران گرامی روز 26 آذر یادآور مجاهدت و همت والای رانندگان و کامیون داران سراسر کشور همپای مردم ایران برای دفاع از سرزمین خویش است که به‌فرمان امام خمینی زعیم عالی‌قدر انقلاب به تحولی تازه در تخلیه بندرها و کمک‌رسانی به جبهه‌ها و تأمین آذوقه و کالاهای ضروری مردم انجامید.

در این راه و در طول سال‌های دفاع مقدس این اقشار زحمت‌کش به وظایف و تعهدات میهنی خود عمل کرده و چندین شهید نیز به پیشگاه ملت ایران تقدیم کردند. فرارسیدن این روز بزرگ را به همکاران عزیز جامعه حمل‌ونقل کشور و ملت فداکار ایران تبریک می‌گوییم. رانندگان و کامیون داران کشور بعد از انقلاب تاکنون باوجود نارسایی‌ها بی‌مهری‌ها و ناملایمات مستمر همواره در جهت رفع معضلات جبران کمبودها و تأمین حمل‌ونقل ایمن اقتصادی و سالم تلاش کردند و پیوسته خواستار و آغازگر برنامه‌ها و اقدامات موقر برای توسعه این بخش حساس از اقتصاد بودند.

ما اقشار راننده و کامیون داران از جای‌جای این سرزمین پهناور اعتقاد داریم که توسعه صنعت حمل‌ونقل با توسعه انسانی، اعمال مدیریت یکپارچه، آگاه و کارشناسانه، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین اعمال مدیریت صحیح و عادلانه در سرمایه‌گذاری و کار سرمایه‌گذاران و کارگران این بخش و توسعه مشارکت فعال و همه‌جانبه تشکل‌های واقعی حمل‌ونقل در عرصه برنامه‌ریزی اجرا و نظارت امکان‌پذیر است.

در این میان رانندگان و کامیون داران باعرضه سرمایه مالی وسیله نقلیه و کار مفید خود به‌عنوان عوامل اصلی و تاثیرگدار حمل‌ونقل شناخته می‌شود که می‌بایستی حفظ ،تقویت و رشد این پشتوانه‌های استوار و همیشگی اقتصاد ملی موردنظر مستمر و همه‌جانبه مسئولین و برنامه ریزان حمل‌ونقل کشور و هدف اساسی و راهبردی تشکل‌های حمل‌ونقل باشد. ما اعتقاد داریم این امر در پرتو انسجام تشکل‌ها استفاده از آموزش‌های نو و به هنگام، بهره‌مندی از تکنولوژی نوین و تأمین مطالبات صنفی به‌حق و منافع مشروع قانونی قشر راننده و کامیون دار امکان‌پذیر است.

بر این اساس ما انجمن‌های صنفی حاضر در این همایش ضمن گرامیداشت روز 26 آذر موارد زیر را که در حال حاضر از مبرم‌ترین مسائل فعلی هستند و به بررسی، برنامه‌ریزی و راهگشایی عاجل نیاز دارند به استحضار می‌رسانیم و امیدواریم مسئولین محترم ذی‌ربط و نمایندگان محترم منتخب مردم در مجلس نسبت به این موارد توجه و اقدام مقتضی و نتیجه‌بخش مبذول فرمایند. در این زمینه همچنین تأکید می‌نماییم و انتظار می‌رود تصمیم سازان، تصمیم گیران و مجریان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، نظرها، پیشنهادها، برنامه‌ها و به‌طور کلی مشارکت و هم‌اندیشی تشکل‌های حمل‌ونقل را در همه زمینه‌ها و جوانب و ساختار و عملکرد بخش و امور مربوط به رانندگان و کامیون داران ، انجمن‌ها، کانون‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل، با نگرشی کارشناسانه، ملی و صنفی و انسانی در برنامه‌ریزی‌های تدوین سیاست‌های اجرایی لحاظ نموده و به‌طور جدی و مؤثر به کار گیرند.

1-  تأمین اجتماعی رانندگان شامل بیمه بازنشستگی، تکمیلی، درمان ، سختی کار و ابقای یارانه بیمه رانندگان

2-  تلاش همگانی در جهت نظام‌مند کردن اقتصاد حمل‌ونقل

3-  ساماندهی نوسازی ناوگان و ارائه برنامه‌ریزی اجرایی

4-  ایجاد زمینه‌های لازم برای استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت حمل‌ونقل

با آروزی توفیق و سربلندی همه اقشار زحمت‌کش، دلسوز و پایبند به اعتلای کشور، اقتصاد ملی و حمل‌ونقل پیشرفته همگام با تحولات جهانی و در خدمت مردم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.