| کد خبر: 153339 |

یک مقام مسئول در وزارت راه خبر داد؛

فعالیت ۱۲ هزار اتوبوس و ۶۰ هزار سرویس برای جابجایی زائران اربعین

نماینده وزارت راه در کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین از فعالیت ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری و ۶۰ هزار سرویس حمل‌ونقلی برای انتقال زائران به پایانه مرزی در ایام اربعین خبر داد.

تین نیوز

نماینده وزارت راه در کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین از فعالیت ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری و ۶۰ هزار سرویس حمل‌ونقلی برای انتقال زائران به پایانه مرزی در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش مهر، رضا نفیسی، نماینده وزارت راه و شهرسازی در کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین از فعالیت ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری و ۶۰ هزار سرویس حمل‌ونقلی برای انتقال زائران به پایانه مرزی در ایام اربعین خبر داد و گفت: توصیه می‌شود زائران سفرهای خود را به روز آخر موکول نکنند تا سهولت تردد در مسیرها ایجاد شود.

وی اظهار داشت: کمیته حمل‌ونقل و سوخت یکی  از کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد اربعین با ماموریت برنامه ریزی سفر در شقوق مختلف حمل‌ونقل، تامین سوخت، مدیریت پارکینگ‌ها و ایمنی سفر است.

وی با بیان اینکه پایانه مرزی خسروی امسال به جمع پایانه‌های ارائه دهنده خدمات به زائران اربعین حسینی می پیوندد، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها امسال ۱۳ درصد از مرز خسروی تردد خواهند کرد. همچنین  پایانه مرزی شلمچه که سال گذشته توسط رئیس جمهوری افتتاح شد نیز دارای ۷۵۰۰ متر مربع سالن مسافری و امکانات خوبی مانند  ۳۴ گیت عبوری دارد که مقرر شد اتباع خارجی نیز از همین مرز به کشور عراق مراجعت کنند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی افزود: گیت‌های عبوری پایانه مرزی خسروی امسال به ۵۸ گیت عبوری و گیت‌های عبوری پایانه مرزی چزابه حدود ۲۸ و در پایانه مرزی مهران که بیشترین حجم زائران از آنجا تردد می‌کنند  نیز علاوه بر ۹۶ گیت‌ عبوری از سرویس‌های بهداشتی و سالن مسافری مناسبی برخوردار است.   

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین در ادامه با اشاره به نحوه مدیریت حمل‌ونقل زائران بیان داشت: تردد زائران به دو صورت استفاده از خودروشخصی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود که حدود ۵۰ درصد ترددها با استفاده از خودرو شخصی و الباقی توسط ناوگان عمومی و سایر شقوق حمل‌ونقل انجام می‌شود. از این رو پارکینگ‌هایی در نزدیکی پایانه‌های مرزی برای توقف خودروها ایجاد شده که در ادامه از شهر مرزی با استفاده از ناوگان عمومی درون شهری متعلق به شهرداری‌ها به نقطه صفر مرزی منتقل می‌شوند.  

وی از فعالیت ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری و وجود ۶۰ هزار سرویس حمل‌ونقلی برای انتقال زائران به پایانه‌های مرزی در ایام اربعین خبر داد و گفت: توصیه می‌شود زائران سفرهای خود را به روز آخر موکول نکنند تا سهولت تردد در مسیرها ایجاد شود.

نفیسی با اشاره به قیمت‌گذاری بلیت اتوبوس‌های ویژه اربعین تصریح کرد: با توجه به تراکم ترافیک و احتمال نبود مسافر و سفرهای یکسرخالی با هماهنگی انجمن‌ها صنفی حمل‌ونقل جاده‌ای مقرر شد حد اکثر تا دو برابر قیمت معمول نرخ بلیت‌ها مشخص شود و بیش از آن اجازه افزایش قیمت داده نشده است. لذا احتمال دریافت قیمت کمتر از نرخ دوبرابری بلیت اتوبوس نیز وجود دارد البته باید توجه داشت این مبلغ تامین کننده هزینه‌های ناوگان نخواهد بود زیرا احتمال توقف چند روزه برای بازگشت زائران نیز وجود دارد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: رانندگان اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی مجاز به رانندگی بیش از ۹ ساعت در روز نیستند و پلیس راه بر روی آن نظارت دارد و در صورتی که یک اتوبوس در گذشته با دو راننده تردد می‌کرده، اما حالا باید با سه راننده به جابجایی مسافران بپردازد و علی رغم افزایش هزینه‌ها، ایمنی سفر را افزایش می‌دهد. 

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین با اشاره به نحوه مدیریت پارکینگ‌ها و پارک خودروها در ایام اربعین سال جاری گفت: مردم امسال خودروهای خود را کنار جاده‌ها پارک نکنند. زیرا توقف خودروها موجب باریک شدن مسیر عبوری و افزایش ترافیک می‌شود.لذا طبق هماهنگی با پلیس، خودروهایی که کنار جاده پارک شده باشد با جرثقیل به پارکینگ پلیس منتقل می‌شوند. 

نفیسی در پایان یادآور شد: زائران بدون گذرنامه و وزیرا اجازه ورود به نقطه صفر مرزی را نخواهند داشت. لذا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از شهروندان بدون گذرنامه و روادید درخواست می‌کند که وارد پایانه‌های مرزی نشوند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.