| کد خبر: 137741 |

بازخوانی وعده‌های سه ماه گذشته رئیس سازمان راهداری؛

◄ پرداخت وام‌های کم بهره برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

بازخوانی وعده‌های سه ماه گذشته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نشان می‌دهد داوود کشاورزیان از اول فرودین تا پایان خردادماه امسال، پنج وعده داده است که مهمترین آنها پرداخت وام‌های کم بهره برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بوده است.

تین نیوز

 بازخوانی وعده‌های سه ماه گذشته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نشان می‌دهد داوود کشاورزیان از اول فرودین تا پایان خردادماه امسال، پنج وعده داده است که مهمترین آنها پرداخت وام‌های کم بهره برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بوده است. فهرست وعده‌های کشاورزیان در ادامه آمده است:

1- نصب 600 دوربین جدید ثبت تخلفات در جاده‌ها، امسال

 رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خرداد ماه امسال در جلسه معارفه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: برای کاهش تلفات و تخلفات جاده‌ای امسال قرار است ۶۰۰ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های کشور نصب شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، داوود کشاورزیان افزود: در بخش مسافر هم با اشاره به اینکه در حال حاضر سامانه سپهتن در تمام اتوبوس‌ها نصب شده این امر باعث گردیده است که در سال ۹۵ شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور باشیم.

2- نصب سامانه سپهتن در تمام کامیون‌ها و ماشین‌های باری سنگین در سال جاری

وی گفت: همچنین برای کاهش تصادفات در ماشین‌های باری و کامیون‌ها هم قرار است امسال این سامانه در تمام کامیون‌ها و ماشین‌های باری سنگین نصب شود.

وی همچنین با تأکید به افرادی که دارای ناوگان فرسوده در استان هستند خطاب به آنها گفت که بهتر است از این فرصت استفاده و ناوگان خود را در طرح  نوسازی ناوگان تعویض کنند زیرا بعد از اتمام  محدودیت طرح به کامیون‌های فرسوده بیش از سن ۳۵ سال تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۷ لغایت ۹ درصدی پرداخت خواهد شد و در صورتی که رانندگان از این طرح و مزایای آن استفاده بهینه نکنند به کامیون‌های فرسوده آن‌ها بار تعلق نخواهد گرفت. 

3- پرداخت وام‌های کم بهره برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: از طریق منابع داخلی سازمان، وام‌هایی کم بهره تا سقف سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا،  داود کشاورزیان روز پنجشنبه  18 خرداد در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان، افزود: این میزان تسهیلات، براساس 70 درصد قیمت خودرو، به صاحبان سواری، مینی بوس و اتوبوس پرداخت می‌شود.

4- پیگیری موضوع ممنوعیت ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده‌ها و محورها 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اردیبهشت ماه امسال با اشاره به قانون ممنوعیت ساخت و ساز در حریم 100 متری جاده‌ها، بیان کرد: در گذشته موارد زیادی تخطی از این قانون انجام شده، اما طبق قانون هیچ ارگانی حق ندارد در محدوده 100 متری جاده‌ها اقدام به صدور پروانه ساخت‌ و ساز کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان در آئین افتتاح مجتمع خدمات بین راهی بزرگراه ساوه - بوئین‌زهرا خاطرنشان کرد: در رابطه با ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده‌ها، باید وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی موضوع، اقدام به صدور مجوز کند، در غیر این صورت سایر نهادها در این محدوده نمی‌توانند اعمال نظر و مجوز صادر کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ادامه داد: موضوع ممنوعیت ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده‌ها و محورها با جدیت مورد پیگیری قرار می‌گیرد چرا که این اقدام موجب کاهش ایمنی در محورها و افزایش سوانح جاده‌ای خواهد شد.

5- نوسازی ناوگان راهداری و خرید ماشین‌آلات در سال 96 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان  این‌که پروژه‌های نگهداری راه‌ها در کل کشور گسترده است، خاطرنشان کرد: نگهداری راه‌ها به اشتغال، تردد و ارتقای ایمنی راه‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، داوود کشاورزیان پنجشنبه 24 فروردین در حاشیه بازدید از پروژه تعریض گردنه اسدآباد  همدان و راهداری این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  اولویت سازمان راهداری کشور ارتقای ایمنی راه‌هاست و در تلاش هستیم تا با منابع محدود خود برای ایمنی راه‌ها هزینه کنیم.

کشاورزیان تصریح کرد: نوسازی ناوگان راهداری و خرید ماشین‌آلات از جمله برنامه‌های سال 96 است که در صورت محقق شدن استان همدان نیز از این امر بهره‌مند خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 0 0

    نظر به اینکه اینجانب فعال بخش حمل بار جاده ای هستم و،با تمام وجود از تهدید ها و فرصت های حمل و نقل اگاهم ،لذا در پاسخ به موارد2 و3 باید بگویم اگر حتی با وام قرض الحسنه هم بازسازی ناوگان انجام شود اما باز هم ملکان خودرو های تجاری فرسوده تن به بازسازی و بهسازی ناوگان نمی دهند ،چرا که بازگشت سرمایه و در آمدزایی ناوگان بار جاده ای در حدی نیست که حقوق و مزایای راننده ،افت سرمایه ،باز خوردی هم وزن سود بانکی ،هزینه های نگهداری را تامین کند .
    لذا اگر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نظر بر بازسازی ناوگان دارد بایستی ضوابط و ایین نامه هایی را به تصویب برساند تا نرخ حمل و جابجایی از فرمول های بر حسب مسافت حمل ،ارزش کالا،وزن محموله ،مسیر حمل (دشت ،تپه ماهور و… .) تعیین و در ان موارد هزینه ای و میزان درامد های منطقی سرمایه ای به نام کامیون دیده شود ،
    در غیر این صورت این طرح مانند سایر طرح های بازسازی ،بهسازی ،ایجاد شرکت های حمل توانمند و…… که در دولت های گذشته ناقص اجرا شد ،
    ناکام خواهد ماند .
    خلاصه کلام طرح نوسازی ناوگان در صورتی قاطعانه عملیاتی خواهد شد که نرخ بازگشت سرمایه و درامد های حاصله از این فرایند با میزان سرمایه گذاری و ریسک سرمایه گذاری متناسب باشد .

  • محمد عیقرلو 0 0

    سلام با تشکر از عنایت وتوجه جناب اقای کشاورزیان ریاست محترم سازمان راهداری وحمل ونقل کشور بابت نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای
    انشالله سازمانهای حاکمیتی محترم درخصوص نوسازی ناوگان با سارمان همسو باشند.
    سازمان امورمالیاتی ، تامین اجتماعی ، موانع مقررات در واردات ناوگان مناسب