| کد خبر: 97746 |

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ دریافت خسارت ترکیه از گردشگران ایرانی خلاف است

تین‌نیوز| عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: دریافت خسارت و جریمه از گردشگران ایرانی که قصد سفر به ترکیه را داشتند توسط شرکت‌های داخلی خلاف است.

اصغر توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: بعد از کودتای ترکیه و ایجاد ناامنی در این کشور تورهای گردشگری به این کشور لغو شد، اما پس از این موضوع شرکت‌های هواپیمایی ترکیه نسبت به این موضوع واکنش تندی نشان دادند و به علت لغو تورها خواستار خسارت شده‌اند.

وی در همین راستا ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت‌های ترکیه‌ای خواستار جریمه شده‌اند و به هر نوعی می‌خواهند از ما پول بگیرند لذا دولت نباید این اجازه را بدهد.

توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به ناامنی و بی‌ثباتی در ترکیه دولت این کشور 3 ماه وضعیت اضطراری اعلام کرده است لذا فرستادن تورهای گردشگری به این کشور قابل توجیه نیست.

وی دریافت خسارت و جریمه از گردشگران ایرانی توسط شرکت‌های داخلی را خلاف دانست و بیان کرد: مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دولت باید نسبت به برخورد با این موضوع واکنش مناسبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم به جای سفر به ترکیه کشورهایی نظیر تایلند، مسکو، باکو، مالزی و ... را انتخاب می‌کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشتر هموطنان کشور در طول ایام سال ترکیه را برای سفر انتخاب می‌کنند، یی‌ثباتی در این کشور  فرصتی برای ترویج گردشگری داخلی است تا مردم بیشتر از جاذبه‌های گردشگری ایران استفاده کنند.   

به گزارش تین‌نیوز، به دنبال وقوع کودتا و ناآرامی‌های گسترده چند هفته‌ی گذشته در استانبول، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اطلاعیه‌ای، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را ملزم کرد تا اطلاع ثانوی و تا زمان برقراری مجدد امنیت و آرامش، از هرگونه ثبت‌نام و اعزام گردشگر به مقاصد گردشگری ترکیه اکیداً خودداری کنند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.