| کد خبر: 62033 |

آغاز اجلاس مدیریت اطلاعات هوانوردی با حضور معاون دفتر منطقه‌‌ای ایکائو در کیش

تین نیوز | دو اجلاس پایگاه داده اطلاعات هوانوردی خاورمیانه (MID Region AIM Database-MIDAD) و مدیریت اطلاعات هوانوردی (AIM Sub-Group) دفتر منطقه‌یی ایکائو، از امروز به میزبانی ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش آغاز به کار کرد.

 
به ‌گزارش تین نیوز از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، اجلاس مدیریت اطلاعات هوانوردی (AIM) ایکائو صبح امروز با حضور کشت‌پور مشاور ارشد سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین باقریان عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی و نظارت و سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور گشایش یافت.
 
در این دو اجلاس، ترتیبات مهم منطقه ای در خصوص ایجاد پایگاه داده اطلاعات هوانوردی (MIDAD) در منطقه خاورمیانه، نحوه مشارکت کشورها، تحولات مهم بین‌المللی و منطقه‌ای در حوزه مدیریت اطلاعات هوانوردی، وضعیت اجرای الزامات مدیریت اطلاعات هوانوردی و نقصان‌های هوانوردی (Deficiency) کشورها در اجرای الزامات ایکائو مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهند گرفت.
 
پس از سال ۲۰۰۹ که نخستین اجلاس AIM در تهران برگزار شد، این برای دومین بار است که ایران میزبانی اجلاس AIM را به عهده دارد. کشور ما شهریور ماه سال گذشته نیز در تهران میزبان ششمین اجلاس ارتباطات و ناوبری (CNS SG/۶) ایکائو بوده است.
 
ایران در زمینه اطلاعات هوانوردی به همت کارشناسان آن حوزه همواره جزء کشورهای فعال و پیشرو محسوب شده است و هم اکنون نیز دارای کمترین نقصان و اختلاف عملکرد با استانداردهای بین‌المللی است.
 
در این اجلاس محمد سماوی از تونس معاون دفتر منطقه‌‌ای ایکائو و عباس نیک‌نژاد مسئول بخش مدیریت اطلاعات هوانوردی و مدیریت ترافیک هوایی AIM/ATM دفتر منطقه‌ای ایکائو و مدیر اسبق اطلاعات هوانوردی ایران و خانم منال ویزا از دفتر ایکائو حضور خواهند داشت.
 
این نشست امروز آغاز شد و تا یازدهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.