| کد خبر: 6149 |

نظرها و خبرها◄ مراقبین پرواز و مشکلانی که حل نمی‌شود / کم توجهی به وحدت و انسجام در ستاد مرکزی مدیریت ارشد حمل و نقل هوایی

تین نیوز | با وجود آن که انتظار می‌رفت وضعیت بخش هوایی با تغییرات انجام شده در سطوح مدیریتی و به خصوص پس از انتصاب قائم مقام وزیر در امور هوانوردی به سمت جلب رضایت کارکنان پیش برود اما بازتاب خبرهای منتشر شده در حوزه هوایی در بین کاربران تین نیوز نشان می‌دهد حال و روز کارکنان این بخش آن چنان خوش نیست. این در حالی است که مشکلات مربوط به مراقبین پرواز و درخواست‌های آنها در خصوص بهبود وضعیت حرفه‌ای شان همچنان به قوت خود باقی است و مراقبین پرواز هنوز پاسخ قانع‌کننده‌ای در زمینه مطالبات خود دریافت نکرده‌اند.

1- "ایران" تنها دارنده فناوری تعمیرات "هواپیماهای پهن پیکر" در غرب آسیا
تین نیوز | چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها دارنده فناوری تعمیرات هواپیماهای پهن پیکر که استراتژیک‌ترین وسیله حمل و نقل در جهان محسوب می‌شوند، در غرب آسیا شناخته می‌شود....
مطلب کامل

نظر |غفلت از امکانات تعمیرانی در ابوظبی، دبی و عربستان
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۷در مورد این مطلب:
ظاهراً نگارنده این سطور خبر از امکانات تعمیراتی شرکت های Gamco در ابوظبی، شرکت مهندسی تعمیرات خطوط هواپیمایی امارات در دبی، و Al-Salam در عربستان ندارد. 

2- حمایت از ایرلاین‌ها برای ایجاد مسیرهای جدید، همزمان با اجرای آزادسازی
تین نیوز | يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی اعلام کرد که آزادسازی احتمالا از 28 اردیبهشت اجرا می شود که در این صورت، از ایرلاین ها برای برقراری پرواز در فرودگاه های کوچک و مناطق محروم، حمایت خواهد شد...
مطلب کامل

نظر |آیا توجه به 950 کنترلر سخت و خارج از توان مدیران هست؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۳در مورد این مطلب:
 خدمات ناوبری یعنی کنترل و سرویس دهی به هزاران پرواز که توسط 950 کنترلر بومی این مملکت انجام می‌شود و به دلیل بی کفایتی، سوء مدیریت و ضعف مدیرانی که نهایت آرزویشان بازنشستگی با حکم مدیریتی بود در مرحله اضطرار قرار دارد.
حضرتعالی فرمودید که ما یک شرکت تخصصی هستیم و باید قوانین کنوانسیونهای مختلف را به اجرا بگذاریم.
واقعیت این هست که اگر مراقیت پرواز را از شرکت فرودگاه ها فاکتور بگیرید خوب خواهید دید که این شرکت در حد شرکتهای رده دهم هم قرار ندارد و متاسفانه مهمترین بخش هوایی کشور اسیر و زنجیر به پا در این شرکت با مدیریت های بی کفایت کوته فکر شده است.
سالهاست که نامه نگاری‌ها مذاکرات و صدها قول مدیران این شرکت جز وعده‌های توخالی و خیانت در موقع عمل چیزی برای کنترلرها نداشته است.
حرفه ای که در دنیا به عنوان پر استرس ترین شغل مطرح هست و با سابقه درخشان در سطح منطقه که حتی یک مستشار خارجی مانند همسایه های ایران در آن نیستند، حرفه ای که در آن کنترلرها از جانشان مایه گذاشتند تا ایمنی مردم حفظ بشود سالهاست به دلیل بی کفایتی مسئولین هوانوردی در اضطراب بسر می برد.
متاسفانه اکثر مسئولین هوانوردی هیچ اعتقادی به قوانین و کنوانسیونهای بین المللی نداشته اند و تمام گفته هایشان در مورد ایمنی جز عوام فریبی و تبلیغات و ویترین سازی چیز دیگری نبوده است.
وضعیت فاجعه بار کنترلرهای مراقبت پرواز گواه ... مدیران هوانوردی کشور هست که به خاطر حفظ پست و مقام این حرفه را در معرض نابودی قرار دادند.
چرا زمانی که دولت گذشته اعلام کرد هر ارگانی که مدعی خاص بودن بخشی از آن ارگان یا سازمان هست به دولت اعلام کند تا جزو مشاغل خاص محسوب شوند مدیران شرکت فرودگاه ها از اعلام مراقبت پرواز به عنوان حرفه ای خاص خودداری کردند؟
آیا حق شیفت یک کنترلری که ده‌ها پرواز را شب تا صبح کنترل می‌کند باید 500 تا تک تومان باشد.
به نظر شما اینها جز بی کفایتی ... و جز اهمیت نداشتن ایمنی و جان مردم در عمل معنی دیگری  هم می‌تواند داشته باشد؟
جناب آقای ایلخانی متاسفانه تا زمانی که یک فاجعه هوایی اسفبار در بخش کنترل ترافیک هوایی رخ نداده هیچکس موضوع را جدی تلقی فرض نمی‌کند.
وضعیت مراقبت پرواز دقیقا مثل وضعیت دریاچه ارومیه هست. اینقدر به حرف‌های با سند و مدرک بین المللی و ثابت شده دنیا در مورد مراقبت پرواز بی توجهی شده که دیر یا زود نتیجه‌اش مشخص می‌شود.
جناب آقای ایلخانی اگر فکر می‌کنید که کنترلرها حرفهایشان بی‌مدرک و بی سند هست لطفا اعلام کنید ولی اگر فکر می‌کنید حرفهایشان واقعیت دارد به خاطر حفظ جان مردم اقدامی بکنید و فرقی بین دوغ و دوشاب قائل بشوید.
آیا توجه به 950 کنترلر سخت و خارج از توان مدیران هست؟
مسلما مدیران بی شهامت و بی کفایت گذشته نخواستند که این وضع بهتر بشود.
ارائه سرویس به پروازهای عبوری و داخلی و خارجی و میلیونها دلار درآمد ارزی توسط چه کسانی انجام میشود؟
متاسفانه با این دید ضعیف مدیران هوانوردی که فرقی بین دوغ و دوشاب قائل نیستند تا پستهایشان حفظ بشود و با این ناتوانی مدیران در حفظ انگیزه های کنترلرها این شرکت راه به جایی نخواهد برد.
جناب آقای ایلخانی ،مدیران فهمیده ای هم هستند که درک می‌کنند وضعیت را و شعور هوانوردیشان بالاست. جناب آقای اسماعیلی مدیر عامل اسبق شرکت فرودگاه ها یکی از این مدیران هست که درک بالایی از هوانوردی و مسائل پیرامون هوانوردی دارد. خواهش ما این است که از پتانسیلهای ایشان و تمامی کسانی که پرواز و ایمنی را درک می‌کنند اسنفاده کنید بلکه این وضع کمی بهتر بشود قبل از آنکه شاهد برخورد پروازها در آسمان ایران باشیم.

3- فرودگاه‌هایی که اقتصادی نیستند/ منابع مالی باید در بخش‌های پرمتقاضی حمل و نقل هزینه شود
خلاصه مطلب: ...مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ضمن اشاره به این مطلب که از میان 54 فرودگاه باز کشور تنها 10 فردگاه اقتصادیست اعلام داشته ساخت فرودگاه‌های جدید می‌تواند منجر به شکوفایی اقتصادی و اجتماعی منطقه مورد نظر گردد... وقتی 80 درصد فرودگاه‌های کشور به دلیل تقاضای پائین سفر هوایی توان مدیریت اقتصادی و پوشش هزینه‌های خود را ندارند و عملا به همین جهت فعالیت کاملی نداشته و ظرفییت عمده آنها خالیست چگونه می‌تواند منجر به شکوفایی گردد. اگر این منابع مالی در سایر بخش های پرمتقاضی حمل و نقل در آن منطقه مصرف گردد منفعت بیشتری به دست نمی‌آید... 
مطلب کامل

نظر |فرودگاه همدان کاملا ضرر ده و بی ایده
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۰در مورد این مطلب:
فرودگاه همدان کاملا ضرر ده و بی ایده است .ای کاش بجای هزینه در این فرودگاه به آسفالت خیابانهای همدان رسیدگی می شد.

4- 10 وعده نوریان؛ از فعال شدن هواپیماهای زمین‌گیر تا قبول سرمایه ایرلاین‌ها به عنوان ضمانت وام
تین نیوز | پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...مرور وعده‌های علی محمد نوریان قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی از دی ماه سال گذشته تا 17 اردیبهشت امسال حکایت از خوشبینی او نسبت به بهبود وضعیت صنعت هوایی کشور پس از مذاکرات ژنو دارد. نوریان در چهار ماه گذشته چندین بار ورود قطعات و لوازم یدکی هواپیما به کشور و بازگشت هواپیماهای زمینگیر به چرخه هوایی کشور را وعده داده است...
مطلب کامل

نظر | دست چپاولگران بیت المال را از همای زخم خورده کوتاه کنید
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۹در مورد این مطلب: 
لطفا به فساد گسترده در هما با دستان توانمندتان خاتمه دهید و دست چپاولگران بیت المال را از همای زخم خورده کوتاه کنید. از شما استمداد کمک داریم

نظر | بعد از 60 سال ديگر وقت استراحت است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۰در مورد این مطلب:
در تمام دنيا برای بازنشستگان برنامه های تفريحی و سياحتی در نظر می گيرند تا اين دم آخری را پس از يك عمر كار و تلاش خوش باشند ضمن اينكه مغز انسان هم به مانند ساير اعضای او فرسوده و كند می شود و توان كار ،مديريت و برنامه ريزی را ندارد.
اما در كشور ما بعد از 80 سالگی تازه كار و فعاليت مديران بازنشسته شروع می شود اين افراد با وجود اينكه ديگر توانايی تجزيه و تحليل را ندارند اوقات فراغت خود را به جای پارك در پشت ميز رياست در سازمانها می گذرانند. من كاری به آقای نوريان ندارم اما بعد از 60 سال ديگر وقت استراحت است...

5- بخش هوایی در راهبردهای وزیر چه جایگاهی دارد؟
تین نیوز | يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در چند ماه اخیر چه وعده‌هایی داده است؟ گزارش زیر فهرست وعده‌های آخوندی از آبان ماه سال 92 تا سوم اردبیهست 93 است...
مطلب کامل

نظر | كم توجهی به وحدت و انسجام در ستاد مركزی مديريت ارشد حمل و نقل هوايی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۴در مورد این مطلب:
حمل و نقل هوايی در راهبردهای آقای وزير بنا به دلايل ذيل نظر جایگاهی ندارد:
- عدم انتشار نتايج مطالعات و جمعبندی مشاورين ارشد منصوبه از سوی آقای دكتر نوريان حتی در قالب يك سند مقدماتی حاوی خط مشی ها و اولويتهای اصلی حمل و نقل هوايی بازرگانی كشور در طی دوران دولت تدبير و اميد آن هم پس از گذشت چندين ماه از انتصاب آنان (جمعا 4 نفر)
-عدم تعيين تكليف مدير عامل هما منتصب دولت دهم كه در تاريخ مهرماه 92 از نظر قانونی مدت چهارسال ايشان به اتمام رسيده است.
-عدم بازديد حضوری از خط هوايی ملی كشور و نشست صميمی رو در رو با نخبگان و كارشناسان اصيل و دلسوز صنعت.
-كم توجهی به وحدت و انسجام در ستاد مركزی مديريت ارشد حمل و نقل هوايی
-طرح يك بعدی و خام موضوع آزادسازی نرخ بليت در پروازهای داخلی در اكثر سخنرانی‌ها و بعضا مصاحبه ها
-بی برنامگی كامل جهت استفاده حداكثری از فرصتهای استثنايی به دست آمده در چارچوب توافق ژنو 

6- سقف هواپیما چکه کرد
تین نیوز | شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ 
حلاصه مطلب: ...در یکی از پروازهای بامداد پنجشنبه شرکت هواپیمایی هما سقف هواپیما علیرغم صاف بودن هوا چکه کرد که البته با پاسخ جالب مسئولان پرواز مبنی بر " ایزوگام نبودن سقف" مواجه شد...
مطلب کامل

نظر |چرا باید سقف یک هواپیما چکه کند؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۴در مورد این مطلب:
به راستی چرا باید سقف یک هواپیما چکه کند؟ این مسئله ایست که کارشناسان صلاحیت پروازی هواپیمایی کشوری باید مجدانه آن را پیگیری کنند و به جواب قانع کننده ای برسند. این شرایط اصلا عادی نیست و می‌تواند منبع خطرات بسیاری برای پرواز باشد. 


خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.