| کد خبر: 59031 |

هوای صنعت هوایی را داشته باشیم

تین نیوز | سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی اصلی صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور این روزها حال و روز خوبی ندارد و به‌نظر می‌رسد نه اختیاری برای اصلاح دارد، نه توانی برای مبارزه با قدرت‌های جزیره‌ای پیرامونی؛ نه از حمایت‌های درخور دولت بهره‌مند است و نه از نظارت بدون تمنای برخی مجلس‌نشینان.
 
این سازمان این روزها به پدر پیر و فرتوتی می‌ماند که مشکلات فرزندان خود را با سکوت بدرقه می‌کند. نه قدرت مقابله دارد، نه جسارت و توان امر و نهی فرزندان ناخلف را. شاید یکی از مسائل عمده‌ای که منجر به بی‌ثباتی و تغییرات پی‌درپی مدیریتی این سازمان شده هم ناشی از همین بی‌اختیاری‌ها باشد.
 
نمی‌شود شناگری هرچند لایق را دست و پا بسته به مسابقه رقابت‌های جهانی شنا فرستاد و از او توقع قهرمانی داشت. با چه پشتوانه و امکاناتی از یک مدیر توقع حرکت و پویایی داریم؟ در دنیای پررقابت صنعت هوانوردی، شرکت‌های هواپیمایی و سایر مراکز ریز و درشت فعال در صنعت را به امید کدام سازمان رها کرده‌ایم؟ آن هم سازمانی که یک بار به بهانه چابک‌سازی با جداکردن شرکت فرودگاه‌ها از آن، دست و پایش قطع شده است. چه توقعی می‌توان از سازمانی داشت که در هنگام تنگنا و مشکل، بدون حمایت، اندر خم یک کوچه رها شده است. سازمانی که همه از آن توقع مرحمت و لطف دارند.
 
سازمان هواپیمایی کشوری نقطه حساسی است که به جز مال، با جان مردم هم سر و کار دارد. برخی کارشناسان و متخصصان این صنعت اعتقاد دارند که باید فردی از داخل این مجموعه سکان رهبری آن را به‌دست گیرد اما به‌نظر می‌رسد این سازمان قبل از هر چیز به فردی قدرتمند نیاز دارد که با حمایت همه‌جانبه او، دولت و مجلس شورای اسلامی وادار به حمایت و توجه ویژه به این سازمان شوند. حال قدرت این فرد می‌تواند از منظر سیاسی تعریف شده باشد یا وابستگی به مراکز قدرت. به هر حال لازم است وزارت راه و شهرسازی نیز اگر بنا بر رشد و توسعه این صنعت دارد، از لاک محافظه‌کاری بیرون‌اید و برای نخستین بار، با تمام توان از شخص منتخب خود دفاع کند.
 
سازمان هواپیمایی کشوری در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند مردی جسور و تحول‌گراست. شخصی که بتواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و متخصصان باتجربه داخلی، پس از سال‌ها بی‌ثباتی این کشتی شکسته را به ساحل آرامش و نشاط بازگرداند. فردی که سایر مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی فعال در صنعت هم تابع تصمیم‌ها و سیاستگذاری‌های او باشند، شخصی که پس از سال‌ها، شفافیت و قانونمندی را به این نقطه مشوش و آشفته صنعت بازگرداند.

*کارشناس صنعت هوانوردی

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدپور 0 0

    وزیر محترم راه و شهرسازی باسلام از شما برادر ارجمند تقاضا داریم تا هر چه سریعتر تکلیف کارکنان سازمان هواپیمایی رو معلوم نمایید. بهتر است از مدیران توانمند سازمان همچون ناصر جاویدمنش استفاده نمایید تا عملکرد سازمان رو ببینید… باتشکر جمعی از کارکنان استاندارد پرواز

  • جمع بیشتری از " کارشناسان " همانجا! 0 0

    انوقت این " جمعی از کارکنان استاندارد پرواز " اسم هم دارند؟ بهتر بود مینوشتید " جمعی از کارکنان حراست " که خواب آن دوران طلایی آقای جاوید منش را میبینند که هر یک به اندازه یک ریس سازمان قدرت داشتند و بیشتر از یک وزیر - بله یک وزیر! - آمار ماموریت خارجی آنان بود. دم آقای فیروزی گرم که با آمدنش این دکان نان وآب دار را تا حدود زیادی جمع کرد و حالا آن آقایان اکثرا دیپلمه رویای بازگشت جاوید منش را در سر دارند آنهم با جعل نام کارکنان استاندارد پرواز. وآنقدر هم آی کیو ندارند که لا اقل خود را کارشناسان ویا بازرسان استاندارد پرواز بنامند نه کارکنان…

  • پوریا 0 0

    جاوید منش چه نقشی در ماموریت حراستی ها داشت؟! از سالها قبل این ماموریتها انجام می شد و اتفاقاً جاویدمنش که اختلافاتی هم با آنان پیدا کرد که ظاهراً شما خبر ندارید

  • صوابی 0 0

    این دوستان استاندارد پرواز هنوز خبر ندارند که کل دعوای جاویدمنش با حراست سر ماموریتهای نابجا و بیخودی خارج از کشور بوده. اون دوستی که اینارو نوشته اسمش رو بهم بگه تا سر فرصت حقایق عجیبی رو از دوستان حراستی براش بگم.

  • کارمند سازمان 0 0

    حق ماموریت همکاران حراست را سازمان پرداخت نمیکرد که جاویدمنش در زمان معاونت در مورد آن با حراست مشکل پیدا کند. حق ماموریت خارج از کشور کارشناسان استاندارد و حراستی ها را شرکت های هواپیمایی پرداخت میکردند و بار مالی برای سازمان نداشت. بعید میدانم دعوایی بین جاوید منش و حراست بوده باشد مگر اختلاف سلیقه ای در امور باشد که طبیعی است. اینکه حراستی ها ماموریت خارج بروند یاخیر بحثدیگریست که باید مورد بررسی قرار گیرد و رئیس سازمان تصمیم گیرنده است. خواهش میکنم دوستان در بیان مطالب تقوی پیشه کنند و با حب و بغض به افراد، مسائل خودساخته را منعکس نکنند