| کد خبر: 58582 |

گزارش ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور

◄ نگاهی به عملکرد فرودگاه ها در آخرین ماه فصل بهار / جابجایی بیش از ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار مسافر

تین نیوز | کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور در خرداد ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست یک درصد افزایش، در اعزام و پذیرش مسافر 5 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 9 درصد کاهش وجود داشته است.

به گزارش تین نیوز، ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور که از سوی دفتر نوسازی و فناوری شرکت فرودگاه های کشور منتشر شده نشان می دهد در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور، در خرداد امسال، 30 هزار و 317 فروند نشست و برخاست هواپیما انجام شده که این رقم، در مقایسه با اردیبهشت 93، یک درصد افزایش داشته است.

همچنین در همین مدت 3 میلیون و 760 هزار و 72 مسافر اعزام و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

بر این اساس، در خرداد امسال 35 میلیون و 625 هزار و 732 کیلوگرم بار و پست در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها ارسال و پذیرش شدند که در مقایسه با خرداد 93، نه درصد کاهش داشته است.

در این راستا در خرداد ماه امسال پروازهای عبوری نسبت به ماه مشابه سال قبل 100 درصد افزايش داشته است.

پروازهای داخلی
بررسی جزیی تر آمار رسمی منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه های کشور، نشان می دهد که در خرداد امسال، 24 هزار و 123 نشست و برخاست در بخش پروازهای داخلی، ثبت شده که این رقم، در مقایسه با ماه مشابه سال 93، دو درصد رشد داشته است.

همچنین در همین مدت زمان 2 میلیون و 918 هزار و 720 مسافر در بخش پروازهای داخلی، اعزام و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 93، بدون تغییر بوده است.

بر اساس این گزارش در خرداد امسال 209 میلیون و 21 هزار و 10 کیلوگرم بار و پست در بخش پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها ارسال و پذیرش شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 3 درصد کاهش داشته است.

پروازهای بین المللی
نگاهی به جدول پروازهای بین المللی نشان می دهد که در خرداد امسال، 76 هزار و 194 نشست و برخاست ثبت شده که این رقم، در مقایسه با ماه مشابه سال 93، دو درصد کاهش داشته است، این در حالی است که در همین مدت 841 هزار و 352 مسافر در بخش پروازهای بین المللی، اعزام و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با خرداد سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.

همچنین در خرداد امسال 15 میلیون و 604 هزار و 722کیلوگرم بار و پست در بخش پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها ارسال و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است.

عملکرد فرودگاه ها در خرداد امسال و مقایسه آن با ماه گذشته در پروازهای مسافری
بر اساس این گزارش، کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در خرداد امسال نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست و اعزام و پذیرش مسافر بدون تغییر و در ارسال و پذیرش بار و پست 2 درصد رشد داشته است.

بررسی جزیی تر آمار رسمی منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه های کشور، نشان می دهد که در همین مدت زمان و در بخش پروازهای داخلی، نشست و برخاست بدون تغییر بوده، اعزام و پذیرش مسافر 1 درصد کاهش، و ارسال و پذیرش بار و پست 1 درصد افزایش داشته است.

همچنین در بخش پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در خرداد امسال نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست بدون تغییر، در اعزام و پذیرش مسافر 3 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 4 درصد افزایش وجود داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.