| کد خبر: 40809 |

فرودگاه اردبیل و نمین جزو منطقه آزاد تجاری قرار می‌گیرد

تین نیوز | نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی خواستار تعطیلی پروژه راه آهن اردبیل – میانه شد.
 
منصور حقیقت‌پور با بیان این‌که باید تصمیم شجاعانه‌ای برای تعطیلی پروژه راه آهن اردبیل – میانه گرفته شود، هزینه کردن یک ریال برای این پروژه را خیانت دانست و افزود: این پروژه همان‌طو‌ری که در دولت قبلی به نتیجه نرسید، در وعده پنج ساله رئیس جمهور نیز به نتیجه نخواهد نرسید.
 
وی خبرهای مربوط به راه‌آهن اردبیل را خوب ندانست و مدعی شد: نباید وعده و آدرس اشتباه به مردم بدهیم، چراکه راه‌آهن اردبیل دارای پیچیدگی‌هایی است و تمایلات و گرایشات سیاسی در انتخاب مسیر آن نقش داشته‌اند.
 
حقیقت‌پور با بیان این‌که از 150 کیلومتر طول مسیر راه آهن اردبیل – میانه، 23 کیلومتر تونل و 6. 4 کیلومتر پل است، خاطرنشان کرد: بسیاری از تونل‌های ساخته شده نیز ریزش کرده و برخی نیز بسیار پیچیده است.
 
نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس با اشاره به این‌که راه آهن اردبیل – میانه اقتصادی نیست و هنوز با این‌که امسال 40 میلیارد تومان از سوی دولت به این پروژه اختصاص یافته است، 1000 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد، افزود: مسیر اردبیل – نیر – سراب و بستان آباد مسیری برای جایگزینی مسیر اردبیل – میانه برای پیوستن به راه آهن سراسری مسیری مناسب است.
 
فرودگاه اردبیل و نمین جزو منطقه آزاد تجاری صنعتی قرار می‌گیرد
حقیقت‌پور با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی مستقل برای استان اردبیل، از پیشنهاد قرار گرفتن فرودگاه اردبیل و شهرستان نمین در محدوه منطقه آزاد خبر داد و افزود: با تحقق این امر، تردد سرمایه‌گذاران به استان بدون ویزا انجام می‌شود و فرودگاه و گمرک فرودگاه از تردد بیشتری برخوردار می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: پیشنهاد اولیه ما الحاق استان اردبیل به منطقه آزاد ارس از شمال استان تا آستارا بود، ولی نظر دولت تعریف منطقه آزاد مستقل برای هر استان است.
 
نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس از سفر کارشناسان مختلف اقتصادی، جغرافیایی و ... برای تعیین محدوده منطقه آزاد به اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: بررسی‌ها و تحقیقات کارشناسان ممکن است حتی تا یک سال نیز به طول انجامد، تا محدوده منطقه آزاد مشخص شود.
 
حقیقت‌پور از پیشنهاد به شورای عالی مناطق آزاد مبنی بر تبدیل استان اردبیل به منطقه آزاد غلات خاورمیانه خبر داد و افزود : در صورت موافقت این شورا می‌توانیم هر استانی را به منطقه آزاد ویژه از جمله استان اردبیل را به عنوان منطقه آزاد غلات، استان مازندران را منطقه آزاد مرکبات، استان کرمان را منطقه آزاد مواد معدنی و استان خوزستان را منطقه آزاد خرما در خاورمیانه تبدیل کنیم.
 
وی از مذاکره بانک توسعه صادرات ایران با پتروشیمی اردبیل خبر داد و افزود: پتروشیمی شازند اراک باید وثیقه‌ای برای دریافت وام 545 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی نزد بانک بگذارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.