| کد خبر: 36705 |

◄ نگاه ویژه " فراکسیون صنعت حمل و نقل جامع کشور " در مجلس به ایجاد شهر فرودگاهی امام + متن اساسنامه

تین نیوز | یکی از موضوعاتی که در اساسنامه فراکسیون صنعت حمل و نقل جامع کشور به طور جدی نسبت به آن تاکید شده، اهمیت خاص ماده 166 قانون برنامه پنجم کشوردر خصوص ایجاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.

به گزارش تین نیوز، با توجه به نقش موثر و اهمیت ویژه صنعت حمل و نقل در فرایند توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورها و با توجه به رویکرد اساسی متخصصان و برنامه ریزان علوم حمل و نقل دنیا و سرمایه گذاری های کلان دولت ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی بین المللی در زمینه توسعه این صنعت، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بعد از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی شده در راستای منویات مقام معظم رهبری و راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران، فراکسیونی جدید به نام "فراکسیون صنعت حمل و نقل جامع کشور" را تاسیس کردند.

توجه جدی به وضعیت راه های ارتباطی کشور اعم از خطوط ریلی، جاده ای و فرودگاه ها، شرکت های خدمات هوایی و لزوم حمایت های قانونی از متخصصان، سرمایه گذاران و فعالان این عرصه و نیز اهمیت خاص ماده 166 قانون برنامه پنجم کشور در خصوص ایجاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مشتمل بر یک منطقه آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی، مورد تاکید این فراکسیون می باشد.

بر این اساس فراکسیون صنعت حمل و نقل جامع کشور، با محوریت ایجاد و گسترش زیرساخت های ارتباطی ریلی، دریایی، هوایی و جاده ای و همچنین شهرهای فرودگاهی و جلوگیری از فرسودگی ناوگان هوایی کشور و توسعه ریلی و جاده ای در تمامی نقاط کشور، تشکیل شده است.

اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون صنعت حمل و نقل کشور به منظور تصویب اساسنامه و تعیین اعضای هیات رییسه در تاریخ 92/12/6 تشکیل و پس از تصویب اساسنامه، افراد زیر به عنوان اعضای هیات رییسه انتخاب شدند:

- رئیس فراکسیون: سیدباقر حسینی
- نایب رییس اول: محمد دامادی
- نایب رییس دوم: عبدالکریم حسین زاده
- دبیر اول: کمال علیپور خنکداری
- دبیر دوم: عباس مقتدایی
- سخنگو: جواد هروی

برای مشاهده اساسنامه "فراکسیون صنعت حمل و نقل جامع کشور" اینجا کلیک کنید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منتظرالاخبار 0 0

    ضمن تشکر از این فراکسیون لطفا به مردم شریف ایران و بهره بردان حمل و نقل گزارش عملکرد ۱۰ ماهه خورد را بدهند ما سراپا گوشیم!!!!!

  • alex. dunn 0 0

    اولویت ها گم شده اند! نخست خروج از تحریم اقتصادی، دوم ساماندهی طرح جامع حمل و نقل کشور، سوم ساماندهی حمل و نقل ریلی و جاده ای، چهارم توسعه و ایجاد پایگاه خودروسازی ۱۰۰ درصد ملی و نه مونتاژی، پنجم ورود ناوگان هواپیماهای زیر ۵ سال، ششم ساماندهی تمامی فرودگاه های کشور، ششم اقتصادی و امن نمودن حمل و نقل هوائی کشور و بالاخره هفتم توسعه فرودگاه امام برای قطب شدن منطقه ای و سرانجام احداثشهر فرودگاهی با درآمدهای خود فرودگاه۰