بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

مشاور ارشد رییس جمهور: فرودگاه مهران بازسازی و احیا می شود

مشاور ارشد رییس جمهور: فرودگاه مهران بازسازی و احیا می شود

تین نیوز | مشاور ارشد رییس جمهور دستور احیا و بازسازی دوباره فرودگاه مرز بین المللی مهران را در استان ایلام صادر کرد.
 
اکبر ترکان در بازدید از این فرودگاه مرز بین المللی مهران اظهار کرد: با توجه به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی مهران و پیگیری در شورای عالی کشور برای تبدیل این مکان به منطقه آزاد تجاری، فعال شدن این فرودگاه ضرورت دارد.
 
وی ادامه داد: اکنون مرز بین المللی مهران از نظر ورود و خروج مسافر و همچنین صادرات کالا دارای اهمیت ویژه ای است، به همین دلیل با فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی و تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری نیاز به توسعه زیربناها به خصوص فرودگاه دارد.
 
همچنین استاندار ایلام گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز بازسازی فرودگاه قدیمی مهران از منابع استانی تامین می شود.
 
محمدرضا مروارید افزود: بازسازی فرودگاه مهران در صورت آغاز بکار ساخت ترمینال ها و ساختمان های جانب، دو سال به طول خواهد انجامید.
 
اکبر ترکان به همراه استاندار ایلام و معاونان وی و جمعی از مدیران استان از بخش های مختلف این فرودگاه قدیمی در شهرستان مرزی مهران بازدید کرد.
 
مشاور ارشد رییس جمهوری در پایان این سفر به منظور بهره برداری دفتر نظام مهندسی ایلام در استان واسط از مرز مهران راهی عراق شد.
 
ایلام با 600 هزار نفر جمعیت و 430 کیلومتر وسعت، دارای طولانی ترین مرز مشترک با عراق در میان پنج استان سرحدی ایران و در همسایگی این کشور است.
 
مرز بین المللی مهران از سال 83 در استان ایلام شروع به فعالیت داشته و به دلیل برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت تا مرکز عراق یکی از مرزهای پر تردد کشور به شمار می رود.
 
پایانه مرزی مهران افزون بر انجام و رونق فعالیت های بازرگانی و اقتصادی مهمترین کانون سفر گردشگران مذهبی و سیاحتی دو کشور همسایه به منظور زیارت مکان های مقدس دینی و مناطق سیاحتی و دیدنی ایران و عراق است.
 
بر پایه آمارهای رسمی روزانه پنج تا شش هزار گردشگر ایرانی و عراقی از پایانه مسافری این مرز بین المللی سفر می کنند.
 
پیوندهای فرهنگی، قومی و مذهبی مشترک با ساکنان آن سوی مرز، کوتاهی مسیر و مسافت تا بغداد و شهرهای زیارتی کربلا، نجف و کاظمین از جمله عوامل اصلی و تاثیرگذار در امنیت بالا و منحصر به فرد مرزهای ایلام در مقایسه با دیگر استان های مرزی ایران و عراق است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.