| کد خبر: 26938 |

بر اساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها مشخص شد

◄ آمار پرواز، مسافر، و بار در شهریورماه / افزایش ۹۲ درصدی پروازهای عبوری

تین نیوز | بر اساس آمار رسمی، میزان نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه های کشور در شهریور ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 4 درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز، آمار رسمی منتشر شده از سوی دفتر نوسازی و فناوری شرکت فرودگاه های کشور نشان می دهد در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور، در شهریور ماه امسال، 31 هزار و 904 فروند نشست و برخاست هواپیما انجام شده که این رقم، در مقایسه با شهریور 92، به میزان 4 درصد رشد داشته است.

همچنین میزان اعزام و پذیرش مسافران در این ماه، در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 5 درصد رشد را تجربه کرده است.

در شهریور ماه امسال میزان اعزام و پذیرش بار در این ماه، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

در همین ماه ‌میزان‌ پرواز‌های عبوری نسبت به شهریور ماه سال قبل 92 درصد افزایش داشته است.

رشد 100 درصدی فعالیت فرودگاه های شهرکرد، اراک، جیرفت، طبس
بر اساس این گزارش فرودگاه های شهرکرد، اراک، جیرفت، طبس در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته در بخش پرواز و مسافر، 100 درصد رشد داشته است.

کاهش 100 درصدی فعالیت فرودگاه خوی
در این میان، نکته قابل توجه، برقرار نبودن پرواز در فرودگاه خوی در شهریور 93 است، که این وضعیت، بیانگر کاهش 100 درصدی فعالیت این فرودگاه در زمینه پرواز و نیز مسافر و بار، در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته است.

اگر این آمار را به صورت جزیی تر بررسی کنیم، 25 هزار و 297 نشست و برخاست در بخش پروازهای داخلی، ثبت شده که این رقم، در مقایسه با شهریور 92، در مجموع ثابت مانده، این در حالی است که در همین بخش رشد 2 درصدی مسافران و رشد 3 درصدی ارسال و پذیرش بار قابل مشاهده است.

در بخش پروازهای خارجی نیز در میان 23 فرودگاهی که پرواز خارجی داشته اند، رشد 20 درصدی نشست و برخاست هواپیما و نیز افزایش 18 درصدی مسافر، ثبت شده است. همچنین آمار ارسال و پذیرش بار، در شهریورماه امسال در مقایسه با شهریور 92، 22 درصد رشد داشته است.

رشد پروازهای مسافری در شهریورماه نسبت به مرداد ماه سال جاری
آمار رسمی شرکت فرودگاه ها نشان می دهد، میزان پروازهای مسافری فرودگاه های تحت حاکمیت شرکت فرودگاه های کشور در شهریور امسال و مقایسه آن نسبت به مرداد، رشد 8 درصدی داشته و میزان نشست و برخاست ها نیز در این زمان نسبت به مرداد ماه، افزایش 3 درصدی داشته است. همچنین در این مدت آمار ارسال و پذیرش بار هم با 9 درصد رشد، همراه بوده است.

نکته قابل توجه در این میان، کاهش 100 درصدی فعالیت ها در فرودگاه شاهرود، در شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری است. همچنین در همین مدت زمان، فرودگاه های اراک و جیرفت رشد 100 درصدی پرواز، مسافر، و بار را تجربه کرده اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.