| کد خبر: 263064 |

بازگشت ۴ فروند هواپیما به چرخه هوایی کشور

به دنبال استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی برای تعمیر هواپیما و سر خط آوردن هواپیماهای زمین گیر، در دو سال گذشته ۳۱ دستگاه موتور هواپیما تعمیر شد و سه فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی بازگشت.

تین نیوز

به دنبال استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی برای تعمیر هواپیما و سر خط آوردن هواپیماهای زمین گیر، در دو سال گذشته ۳۱ دستگاه موتور هواپیما تعمیر شد و سه فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی بازگشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تاکید مسئولان سازمان هواپیمایی و وزیر کشور بر این است که در حال حاضر، صنعت هوایی کشور با وجود تحریم ها توانسته روی پای خودش بایستد، تا جایی که اکنون تمامی تعمیرات هواپیماهای موجود با توان متخصصان داخلی انجام می شود و هیچ هواپیمایی به خارج از کشور برای تعمیر فرستاده نمی شود، اقدامی که از آن تحت عنوان نهضت تعمیر قطعه یاد می کنند تا هواپیماهای زمینگیر را به سر خط بیاورند.

در دو سال گذشته با وجود تحریم های ناعادلانه و با وجود این که صنعت هوانوردی پیشانی تحریم است، اقدامات متعددی در حوزه حمل و نقل هوایی صورت گرفت. بر اساس گزارش دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه های وزارت راه و شهرسازی، تکمیل و بهره برداری توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی به میزان بیش از ۴۹ هزار متر مربع انجام شد.

در این راستا بهره برداری از ترمینال و ساختمان جنبی فرودگاه گناباد مجموعا به مساحت ۲۰۵۰ مترمربع، توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت ۴۱۳۵ مترمربع، تکمیل ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع، ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام به مساحت ۵۸۰۰ مترمربع، توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به میزان ۱۳ هزار مترمربع و توسعه اپرون فرودگاه بندرعباس به مساحت ۲۲ هزار مترمربع صورت گرفت.

همچنین با تکیه بر شرکت های دانش بنیان و به کارگیری توان متخصصان ایرانی، ۳۱ دستگاه موتور هواپیما تعمیر شد و سه فروند هواپیمای ATR  و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی بازگشت.

این در حالی است که پیش از این هم محمد محمدی بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- گفته بود: متوسط عمر ناوگان هوایی کشور از ۲۸.۵ سال در ابتدای دولت سیزدهم امروز به ۲۶ سال رسیده است و عمر ناوگان نه تنها دو سال جوان تر شده بلکه دو سال از پیری ناوگان جلوگیری شده است و در نظر داریم متوسط عمر ناوگان را به زیر ۲۰ سال کاهش دهیم. همچنین در طول ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده و ۳۰ فروند از این هواپیماها تاکنون عملیاتی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نادر 0 0

    آفتابه خرج لگن ، با فن آوری جمهوری اسلامی خخخخ
    سران نظام هم سوار این هواپیماها میشن؟؟؟؟