| کد خبر: 258093 |

◄ گرمی هوا؛ توضیح هواپیمایی آتا برای جا ماندن بار مسافران + اطلاعیه آتا

برخی مسافران هواپیمایی آتا از مبدا تهران به سمت کرمان طی امروز (چهارشنبه) پس از ورود به مقصد متوجه شدند بار آنان همراه با هواپیما نیامده است؛ موضوعی که مسئولان می‌گویند به علت گرمی هوا بوده است.

تین نیوز

علیرضا مجیدی، مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان کرمان در توضیح این که علت جا ماندن بار برخی از مسافران هواپیمایی آتا از مبدا تهران به سمت کرمان، گفت: پرواز هواپیمایی آتا به شماره ۵۶۶۱ قرار بود ساعت ۹:۵۰ از تهران به سمت کرمان حرکت کند که دچار چند مقطع تاخیر شد و از آنجا که ساعت ۱۴:۵۹ هنگام عزیمت، هوا گرم بوده، خلبان مجبور به سبک کردن هواپیما بوده است؛ لذا بخشی از بار مسافران تخلیه شده و با پروازهای بعدی به مقصد ارسال می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجیدی با بیان اینکه این پرواز ساعت ۱۶:۱۰ در کرمان نشست و ۶۶۷ کیلو از بار مسافران این پرواز به مقصد نرسیده است توضیح داد: مدیرکل فرودگاه های استان کرمان از طریق سازمان هواپیمایی کشوری و سایر مبادی متولی پیگیر است که بار این دسته از مسافران در اسرع وقت به کرمان ارسال شود.

مجیدی در پاسخ به اینکه مسافرانی که منتظر بار خود هستند باید چکار کنند توضیح داد: پس از رایزنی با مسئولان متولی، اگر در فاصله کوتاه بار ارسال شود که مسافران می توانند منتظر تحویل بمانند در غیر اینصورت زمان تحویل بار به آنان اطلاع رسانی خواهد شد تا بار به آنان تحویل شود.

در ادامه هواپیمایی آتا در اطلاعیه ایه ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز شماره ۵۶۶۱ تهران - کرمان درباره چرایی تخلیه بار مسافران این پرواز اعلام کرد: با آغاز فصل تابستان و افزایش دما، شاخص های مربوط به ایمنی پرواز نیز دستخوش تغییر شده و گاه شرکت های هواپیمایی علی رغم زیان مالی گسترده ناشی از تاخیر و ابطال پرواز به دلیل احتمال بروز برخی مشکلات برای موتور هواپیما در دمای بالا و رعایت اصول ایمنی و سلامت مسافران ناگزیر به لغو یا انجام با تاخیر پروازها و نیز اعمال برخی محدودیت ها در وزن هواپیما(تعداد مسافران، میزان بار و سوخت) هستند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: در پرواز شماره ۵۶۶۱ تهران به کرمان بدلیل دمای بالای هوا و برای حصول اطمینان کامل از ایمنی پرواز و سلامت مسافران، خلبان پرواز تصمیم به کاهش وزن هواپیما گرفته است.

هواپیمایی آتا افزود: بار مسافران از طریق پرواز شماره ۱۰۶۷ هواپیمایی ماهان به کرمان ارسال شده و در نشانی های اعلام شده توسط مسافران تحویل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.