بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

مخالفت دولت با افزایش مجدد قیمت بلیت هواپیما

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: در ایام تابستان که تقاضای سفر افزایش می یابد و مسافرت نسبت به بهار رشد دارد، به شدت با کمبود بلیت مواجه خواهیم شد؛ این شرایط ریشه در کاهش نقدینگی ایرلاین ها برای تعمیرات به موقع هواپیما و عدم افزایش مناسب قیمت بلیت ناوگان دارد.

مخالفت دولت با افزایش مجدد قیمت بلیت هواپیما
تین نیوز |

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: در ایام تابستان که تقاضای سفر افزایش می یابد و مسافرت نسبت به بهار رشد دارد، به شدت با کمبود بلیت مواجه خواهیم شد؛ این شرایط ریشه در کاهش نقدینگی ایرلاین ها برای تعمیرات به موقع هواپیما و عدم افزایش مناسب قیمت بلیت ناوگان دارد.

نرخ جدید بلیت هواپیما اعلام شد؛ افزایش ۲۹ درصدی + لیست قیمت ها​

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به گلایه مردم از عدم امکان دسترسی به بلیت هواپیما، افزود: مزیت حمل و نقل هوایی به دلیل ثبات نرخ بلیت افزایش یافته و تقاضای سفر هوایی بیشتر شده است، این در حالی است که به دلیل کمبود نقدینگی برای تعمیرات هواپیماها، تعداد هواپیماهای بیشتری از گردونه پروازها حذف شده اند.

وی ادامه داد: در شرایطی که نرخ سفر هوایی از سفر جاده ای ارزان تر است، کسی که پیش از این با قطار و اتوبوس سفر می کرد به دلیل مناسب بودن قیمت و صرفه جویی در زمان به سمت هواپیما می رود.

این مقام صنفی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار با افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما موافقت کرده است، گفت: در ۲۲ ماه گذشته هیچگونه افزایش رسمی نرخ بلیت هواپیما نداشتیم، درحالی که افزایش دستمزدها در ۲۲ ماه اخیر ۲ بار اعمال شده است. تعرفه های ورود موتور و قطعات هواپیما و موارد مصرفی نیز از نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومان به نرخ دلار تالار دوم که بیش از ۴۰ هزار تومان است افزایش یافته و همه اینها در شرایطی است که هم زمان قیمت جهانی موتور و قطعات هواپیما افزایش یافته است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه تامین ارز شرکت های هواپیمایی نیز در بازار آزاد بیش از ۵۰ هزار تومان است، گفت: بخش عمده تامین ارز شرکت ها از بازار آزاد است و همزمان قیمت خرید خدمات شرکت های هواپیمایی از سایر شرکت ها مثل خرید «کترینگ»، «هندلینگ» و «خدمات فرودگاهی» به ۲ برابر رسیده و باعث شده است شرکت ها در شرایطی نامناسبی قرار گیرند و پروازهای داخلی با ضرر انجام شود و همزمان به علت عدم نقدینگی کافی برای خرید قطعات، هواپیماهای بیشتری با کسری قطعات زمین گیر شوند.

وی توضیح داد: عدم افزایش نرخ بلیت موجب شده است که سیکل مصرفی موتور هواپیما که تمام شد و زمان جایگزینی یا تعمیر موتور رسید، امکان جایگزینی، تعمیر و نوسازی و توسعه ناوگان وجود نداشته باشد. همزمان مهاجرت خلبانان و مهندسان هواپیما را شاهد هستیم چون دستمزدها اینجا کمتر است و در ترکیه می توانند ۱۰ برابر حقوق ایران دریافتی داشته باشند.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، بخش خصوصی با زیان انباشته و بدهی به شرکت فرودگاه ها و مراکز دریافت خدمات مواجه است و در این شرایط واسطه گری و شبکه توزیع و فروش چارتری افزایش یافته که این هم در کمبود عرضه و عدم دسترسی مردم به بلیت هواپیما تاثیر گذار است در نهایت سود فروش نیز به جیب ایرلاین ها نمی رود.

وی گفت: عدم حمایت دولت از افزایش قیمت بلیت هواپیما باعث شده است خسارت بر صنعت هوایی بیشتر شود و با وجود اینکه اکنون اردیبهشت است و هنوز مدارس و دانشگاه ها تعطیل نشده است دوره انتظار تهیه بلیت افزایش یافته و در برخی مسیرهای پر تردد تا یک ماه رسیده است.

اسعدی سامانی بیان داشت: پیش بینی می کنیم در ایام تابستان که تقاضای سفر افزایش می یابد و مسافرت نسبت به بهار در سه ماه آینده رشد دارد، به شدت با کمبود بلیت مواجه شویم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.