| کد خبر: 256117 |

بلیت پرواز به شیراز نایاب شد؛ تا سه هفته آینده بلیت از ورودی شهرهای بزرگ به شیراز موجود نیست

پرواز های ورودی از شهرهای مختلف به خصوص پایتخت به شیراز نایاب شده است و حداقل تا دو تا سه هفته آینده پروازی از تهران به شیراز موجود نیست.

تین نیوز

پرواز های ورودی از شهرهای مختلف به خصوص پایتخت به شیراز نایاب شده است و حداقل تا دو تا سه هفته آینده پروازی از تهران به شیراز موجود نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بررسی سایت رسمی هواپیمایی های کشور نشان می دهد که تا اواسط ماه بعد پروازی از تهران به شیراز وجود ندارد و این نایاب شدن بلیت هواپیما برای شهرهای بزرگ دیگر کشور که قصد سفر به شیراز را دارند نیز به وجود آمده است.

هواپیمایی هما در وبسایت خود نزدیک ترین پرواز را برای تاریخ 20 خرداد تعیین کرده است؛ در یکی از سایت های فروش بلیت نزدیک ترین پروازی که برای مسیر تهران به شیراز یافت شد برای تاریخ جمعه 19 خرداد است که مربوط به هواپیمایی ایران ایرتور است در این سایت از تبریز و مشهد نیز تا سه هفته دیگر پروازی برای شیراز موجود نیست.

در بررسی سایت دیگر تا 19 خرداد ماه هیچ پروازی از تهران به شیراز یافت نشد و برای مشهد به شیراز نیز تا 7 خرداد پروازی وجود ندارد و قیمت این پرواز حدود یک میلیون و 362 هزار تومان است.

نزدیک ترین پرواز موجود در سایت دیگر ارائه بلیت پرواز مربوط به تاریخ 1 خرداد و با قیمت بیش از ۱ میلیون و 750 هزار تومان بود.

وضعیت در سایر سایت های فروش بلیت و هواپیمایی کشور نیز مشابه بود. با فرض اینکه امکان خرید آنلاین غیر فعال است، پس از تماس تلفنی جهت خرید بلیت، تمام هواپیمایی ها و واحدهای فروش بلیت نتیجه مشابهی با جستجوی اینترنتی را اعلام کردند.

از سوی دیگر، فروردین امسال، برخی ایرلاین ها با اشاره به تورم عمومی و تأثیر افزایش نرخ کالاها و خدمات، درخواست افزایش 100 درصدی قیمت بلیت هواپیما را دادند. سازمان هواپیمایی کشور در بیانه ای در این باره اعلام کرد که با این افزایش قیمت موافق است، اما به معنای افزایش 100 درصدی نیست.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیز از اعمال تصمیمات احتمالی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما تا آخر اردیبهشت خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی اختیاری در خصوص سایت ها ندارد.

دلالان بلیت های هواپیما را با قیمت های نجومی عرضه می کنند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس در گفت و گو با ایلنا، می گوید: اردیبهشت ماه پیک سفر به شیراز است و به دلیل برگزاری مراسم های مختلف از جمله هفته شیراز حجم مسافران ورودی به این شهر زیاد است.

محمود فخری با بیان اینکه دستگاه های دولتی با برگزاری سمینارها و همایش ها در اردیبهشت شلوغ شیراز به نایاب شدن بلیت های هواپیما دامن زده اند، می افزاید: باید نشست ها و همایش ها در ماه های دیگری جز اردیبهشت برگزار شود تا مردم عادی هم بتوانند از این سفرها استفاده کنند و جلوی آنها گرفته نشود.

وی  تصریح می کند: اگر مردم عادی بتوانند در این فصل به شیراز سفر کنند، هم ظرفیت هتل ها پر می شود و هم رونق صنوف مختلف شهر را شاهد خواهیم بود؛ این در حالی است که حضور مدیران دولتی در این فصل برای برگزاری همایش ها به شیراز در فضایی مشخص و مکان های تعریف شده است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس  یادآور می شود: وقتی عرضه و تقاضا در بازار بهم بریزد بعضی از افراد سودجو از این فرصت استفاده می کنند و بلیت های هواپیما را با قیمت های نجومی عرضه می کنند.

فخری می گوید: همه مشکلات بوجود آمده در خصوص نایاب شدن بلیت پرواز از طریق خود شرکت های هواپیمایی قابل کنترل است، هر چند  که آنها از فضای ایجاد شده راضی به نظر می رسند.

او با  طرح این سئوال که چطور می شود شرکت هواپیمایی نداند بلیتی که فروخته است در کجا و به چه قیمتی بوده است، ادامه می دهد: دلالان بلیت ها را به صورت چارتری خریداری کرده و ایرلاین مربوطه بلیت ها را  با قیمت بالا به آن ها می فروشد و این افراد به دلیل آنکه متضرر نشوند در فضای مجازی و سایت ها این بلیت ها را به قیمت بالاتری عرضه می کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس  تصریح می کند: سازمان هواپیمایی کشور، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن باید با جدیت در این قضیه ورود کنند و جلوی این سودجویی ها در زمینه خرید و فروش بلیت های هواپیمایی را بگیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.