| کد خبر: 255669 |

ابراز تمایل روسیه برای آغاز پرواز مستقیم به اصفهان و شیراز

سفیر ایران در روسیه به مذاکرات مقام های تهران و مسکو برای توسعه خطوط پروازی مستقیم بین شهرهای مختلف دو کشور اشاره کرد و گفت: روس ها تمایل دارند مسیرهای پروازی مستقیم بین این کشور با شهرهای گردشگری ایران همچون اصفهان، شیراز و برخی جزایر جنوبی برقرار شود.

تین نیوز

سفیر ایران در روسیه به مذاکرات مقام های تهران و مسکو برای توسعه خطوط پروازی مستقیم بین شهرهای مختلف دو کشور اشاره کرد و گفت: روس ها تمایل دارند مسیرهای پروازی مستقیم بین این کشور با شهرهای گردشگری ایران همچون اصفهان، شیراز و برخی جزایر جنوبی برقرار شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کاظم جلالی افزود: هم اینک پرواز مستقیم فقط بین پایتخت های دو کشور برقرار است که به وسیله شرکت های هواپیمایی ماهان ایران، ایرفلوت و نورد ویند روسیه انجام می شود.
وی گفت: به نظر می رسد که پروازها را باید به شهرهای دیگر غیر از پایتخت های دو کشور نیز گسترش دهیم.

سفیر ایران در روسیه گفت: به عنوان نمونه، استان گیلان با استان آستراخان در روسیه ارتباطات دیرینه ای دارد که بیشتر دریایی بوده است و به صورت هوایی هم می تواند بین رشت – آستراخان ارتباط برقرار شود. در کازان (قازان) نیز ایران همچون آستراخان دارای کنسولگری است.
جلالی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم که این مسیرهای پروازی را ایجاد کنیم و در این راستا، رفت و آمد مسئولان هوانوردی دو کشور به صورت مستمر در حال انجام بوده و همکاری ها در این عرصه در حال گسترش است.
وی از سن پترزبورگ روسیه به عنوان دیگر گزینه احتمالی برقراری پروازهای مستقیم جدید بین دو کشور نام برد و ادامه داد: ایران و روسیه نیازهای متقابلی در حوزه حمل و نقل هوایی دارند که در حال رفع آنها با استفاده از ظرفیت های یکدیگر هستیم.

روندها برای جذب گردشگران روس شتاب گیرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گفت: با توجه به شرایط بین المللی، باید از فرصت کنونی برای جذب گردشگران کشور روسیه در ایران استفاده مطلوبی داشته باشیم و روندها در این زمینه شتاب گیرد.
جلالی افزود: چندین میلون گردشگر روس سالانه به کشورهای مختلف می رفتند که پس از جنگ اوکراین، امکان رفتن به آن کشورها را ندارند، از این رو، ایران می تواند مقصد خوبی برای آنها باشد؛ البته نیازمند تأمین امکانات و زیرساخت های مناسب در کشورمان نیز هستیم.

لغو روادید گروهی؛ طرف روس در انتظار پاسخ ایران

سفیر ایران در روسیه با اشاره به لغو روادید گردشگری گروهی دو کشور از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی (دی ماه ۱۴۰۱) گفت: جذب حداکثری گردشگران روس می تواند میسر باشد، به ویژه در مقطع کنونی که لغو روادید گردشگری گروهی را از اول سال ۲۰۲۳ شروع کرده ایم.
وی ادامه داد: یک گام در اجرای این توافق باقی مانده است؛ طرف روس، شرکت های معتبر خود را به ایران معرفی کرده و منتظر است که اقدام متقابلی برای معرفی شرکت های معتبر ایرانی به روسیه انجام شود.
جلالی خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سریعتر فهرست شرکت های مورد نظر را ارائه کند تا با نهایی شدن توافق دوجانبه، گردشگران گروهی بدون روادید بتوانند وارد دو کشور شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.