| کد خبر: 253932 |

◄ فرودگاه ها؛ سرزمین فرصت ها

فرودگاه ها کاتالیزورهای اقتصادی هستند.

تین نیوز

فرودگاه ها کاتالیزورهای اقتصادی هستند.

به گزارش تین نیوز، مارسل لانگسلگ (Marcel Langeslag) مدیر بخش آفریقای گروه هوانوردی ناکوی هلند معتقد است که توسعه املاک و مستغلات می تواند به عنوان کاتالیزور توسعه، آینده موفقیت آمیز بسیاری از فرودگاه های آفریقا را تضمین کند. 

اکنون در دوران پساکرونا که فرودگاه ها در حال بهبود اقتصادی هستند، بسیاری از مدیران صنعت فرودگاهی به دنبال راه حل هایی انعطاف پذیر برای ایجاد کسب و کار هستند که کمتر به درآمد حاصل از مسافران و فعالیت های هوانوردی وابسته باشند. 

به هر حال، اگر اتفاق دیگری نیفتد، همه گیری کرونا به ما نشان داد که با کاهش ترافیک هوایی، درآمد مربوط به هوانوردی با سرعت کاهش می یابد. این وضعیت موجب افزایش توجهات به جریان های درآمد زایی غیر مسافری از جمله بار و مستغلات شده است. بر اساس گزارش ACI Airport Economics در سال 2022، در حالی که درآمد فرودگاه ها از سال 2019 تا 2020 به طور متوسط 43 درصد کاهش یافته است، درآمد حاصل از املاک و مستغلات نسبتا مناسب حفظ شده و تنها 12 درصد کاهش را تجربه کرده است. 

باید توجه داشت که فرودگاه ها کاتالیزورهای اقتصادی هستند. با درک این موضوع، دولت ها، متصدیان فرودگاه ها و سرمایه گذاران می توانند تاثیرات مثبت توسعه املاک و مستغلات را هم در فرودگاه ها و هم در منطقه مورد نظر ایجاد کنند. 

مفاهیم املاک فرودگاهی، شهر فرودگاهی یا آئروتروپلیس با موفقیت در سراسر جهان در شهرهای بزرگی مانند دالاس، آمستردام یا اینچئون به کار گرفته شده است. این شهرها به طور فزاینده ای در بازارهای نوظهور نیز اجرا می شوند، به طوریکه موسسه آئروتروپلیس چین گزارش می دهد که بیش از 50 شهر این کشور در حال پیاده سازی چنین طرح هایی هستند. 

در هند، ابتکاراتی در شهرهایی مانند دهلی و دورگاپور در حال انجام است. در آفریقا نیز نمونه های قابل توجهی در حال برنامه ریزی و اجرا هستند، مانند Durban Aerotropolis در آفریقای جنوبی و شهر فرودگاهی آکرا در غنا (Accra Airport City).

مفاهیم شهر فرودگاهی و آئروتروپلیس اغلب با مناطق بزرگ کلانشهری و فرودگاه های بزرگ در ارتباط هستند. با این حال، شهرهای کوچک تر، شهرک ها و دیگر فرودگاه ها نیز می توانند از توسعه املاک و مستغلات بهره مند شوند. شهرهای فرودگاهی یا حتی روستاها به همان اندازه فرودگاه ها را قادر می سازند تا درآمدهای خودرا متنوع کرده و اقتصاد محلی رشد کند. 

شهر فرودگاهی؛ مکانی ایده آل برای توسعه املاک و مستغلات در آفریقا

املاک و مستغلات فرودگاهی در آفریقا، مرکز فعالیت برخی از اقتصادهای در حال رشد جهان بوده و فرصت‌های زیادی را ایجاد کرده است.

انتظار می‌ رود طرح‌ هایی مانند بازار واحد حمل‌ و نقل هوایی آفریقا - Single African Air Transport Market (SAATM)، منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا - the African Continental Free Trade Area (AfCFTA) و پروتکل حرکت آزاد مردم (یا باز بودن ویزا) - the Protocol on the Free Movement of People (or Visa Openness)، راه را برای رونق هوانوردی در آفریقا هموار کنند.

از جمله فرصت هایی که  که فرودگاه ها را به محلی منحصر به فرد برای سرمایه گذاری مبدل می کند می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 

  • دفاتر اداری مستقر در مجموعه فرودگاه
  • ساختمان های پایدار (دوستدار محیط زیست)
  • مجتمع های خرده فروشی
  • زون های صنعتی
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.