| کد خبر: 250883 |

خطوط هوایی ارزان قیمت به صرفه تر هستند

◄ نقش موثر خطوط هوایی ارزان قیمت در احیای صنعت هوانوردی

خطوط هوایی ارزان قیمت در دوران پساکووید اقتصاد هوانوردی جهان را احیا می کنند.

تین نیوز

خطوط هوایی ارزان قیمت در دوران پساکرونا اقتصاد هوانوردی جهان را احیا می کنند.

به گزارش تین نیوز ، طبق پیش بینی ها مدل خطوط هوایی ارزان قیمت منجر به بهبود اقتصاد هوانوردی پس از دوران کووید 19 خواهد شد. سیاست های اقتصادی از قبیل کاهش هزینه ها و راندمان عملیاتی بالا موجب می شود خطوط هوایی ارزان قیمت به سرعت در جذب تقاضای جدید سفرهای هوایی از دیگر شرکت های هواپیمایی پر هزینه پیشی بگیرند.

خطوط هوایی ارزان قیمت هزینه ها را به خوبی کاهش داده اند

تمامی خطوط هوایی برای مقابله با بحران اقتصادی کرونا، هزینه های خود را کاهش داده اند و در چنین شرایطی بدیهی است که خطوط هوایی ارزان قیمت (LCC) موفق شده اند هزینه های عملیاتی خود را کمتر کنند. این شرکت های حمل و نقلی اکنون قادر هستند تا مسیرهای سود ده را با هزینه کمتر، عملیاتی کنند که جوابگوی بازار کم رونق سه سال اخیر باشد.

خطوط هوایی ارزان قیمت، در واقع نخستین شرکت های حمل و نقلی بودند که تقاضای از دست رفته سفرهای هوایی پسا کرونا را جذب کردند. به طور مثال، شرکت هواپیمایی " Wizz Air" زمانی که خط پروازی بین بریتانیا و مجمع الجزایر قناری در نظر گرفته شد، به سرعت افزایش ظرفیت صندلی در این مسیر را در دستور کار قرار داد.

تسهیل مسافرت هوایی در سرتاسر اروپا در فصل تابستان و افزایش سریع ظرفیت پروازها توسط خطوط هوایی ارزان قیمت برای جذب تقاضای نوین سفرهای هوایی همگی حاکی از آن است که ایرلاین های ارزان قیمت در طول دوران همه گیری کرونا نیز چابک و انعطاف پذیر باقی ماندند.

بر اساس آمار، خطوط هوایی ارزان قیمت، انعطاف پذیری بالایی را در برنامه ریزی شبکه پروازی و به کارگیری هواپیمای مسافربری از خود نشان داده اند. به طور مثال، قرارداد های فروش و اجاره مجدد که توسط شرکت هواپیمایی Easy Jet منعقد شده است شرایط مناسب تری را برای آنها جهت پاسخگویی بهتر به تغییرات تقاضا در سال های آینده داده است. چنین اقداماتی، خطوط هوایی ارزان قیمت را در موقعیت مناسب تری نسبت به شرکت های حمل و نقلی سنتی قرار می دهد که تعداد زیادی هواپیمای مسافربری از ناوگان خود بازنشست کرده اند.

خطوط هوایی ارزان قیمت به صرفه تر هستند

نرخ های پایین ارائه شده توسط ایرلاین های ارزان قیمت به مراتب مقرون به صرفه تر هستند. سیاست کاهش هزینه ها به خطوط هوایی ارزان قیمت این امکان را می دهد که قیمت بلیت ها را به پایین ترین حد خود برسانند و حتی به نقطه سر به سر هزینه و درآمد نزدیک شوند، اما در رقابت با سایر شرکت های هواپیمایی برنده باشند. بر این اساس، ایرلاین های ارزان قیمت احتمالا در دوران پسا کرونا ، جایگاه بهتری را در بازار سفرهای هوایی به دست خواهند آورد.

بازگشت سفرهای هوایی تفریحی

خطوط هوایی ارزان قیمت در دوران پسا کرونا، سفرهای تفریحی و دید و بازدید اقوام و آشنایان را هدف گرفته اند و طبق پیش بینی ها، این گونه سفرهای هوایی (تفریحی) رشد بیشتری نسبت به مسافرت های تجاری خواهند داشت. هدف گذاری سفرهای هوایی تفریحی در کوتاه مدت موجب افزایش ترافیک پروازی خطوط هوایی ارزان قیمت خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.