| کد خبر: 241962 |

◄ برقرای پروازهای بین المللی فرودگاه آبادان بعد از ۵ سال

مدیر فرودگاه آبادان با اعلام رشد ۱۰۴ درصدی افزایش مسافر از فرودگاه آبادان در سفرهای نوروزی گفت: از شهریور سال گذشته درفرودگاه آبادان پروازهای کارگو با ظرفیت جابجایی بیش از ۲۰ تن بار از نوع آبزیان درهر پرواز برقرار شده است.

تین نیوز

مسعود خواست خدایی مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به افزایش پرواز‌های فرودگاه بین المللی آبادان و استقبال مسافران از سفرهای هوایی، گفت: با آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۲۵۲ پرواز ثبت شده است و بیش از ۲۱ هزار نفر مسافر اعزام و پذیرش شده اند. این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته در جابه جایی مسافر ۱۰۴ درصد و در نشست و برخاست ۴۰ درصد افزایش داشته ست.

به گزارش تین نیوز، مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به برقراری پروازفوق العاده از این فرودگاه  گفت: در سفرهای نوروزی امسال ۶ پرواز داخلی رفت و برگشت در مسیرهای کیش، تهران و اصفهان برنامه ریزی شده است و پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی مسیر آبادان- تهران بوده است.

وی ضمن اعلام رشد آمار پرواز فرودگاه بین‌المللی آبادان در سال ۱۴۰۱ افزود: در مدت یاد شده ۲۵۲ پرواز داخلی به آبادان با اعزام و پذیرش ۲۱ هزار و ۲۰۳ نفر مسافر انجام شده است. همچنین با انجام۶ پرواز خارجی ۲۵۴ نفر مسافر جابه جا شده است. در مدت ۲۰ روزه سفرهای نوروزی ، ۲۴۷ تن بار داخلی ارسال و پذیرش شده است و حجم بار خارجی نیز ۳۸ تن اعلام شده است.

خواست خدایی با اشاره به رشد مسافر در سال ۱۴۰۱ گفت: اعزام و پذیرش مسافر در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۰۴ درصد افزایش و در پرواز نیز رشد ۴۰ درصدی داشته است.

مدیر فرودگاه آبادان افزود: بیشترین تردد در مسیر تهران با جابه جایی بیش از ۹۳۲۸ نفر مسافر با ۹۲ پرواز بوده است و در پروازهای بین المللی در مسیر کویت با اعزام و پذیرش ۲۵۴ مسافر در ۶ پروازبود.

خواست خدایی با اشاره به اینکه در ۵ سال گذشته پروازهای بین المللی از فرودگاه آبادان انجام نمی شد افزود: خوشبختانه با بهسازی و تکمیل سالن خارجی ترمینال فرودگاه و استقرار سازمان ها و نهادهای مرتبط و تکمیل زیر ساخت های لازم برای پرواز خارجی در شرایط فعلی پرواز به مقصد کویت در حال انجام است و  در تلاش هستیم که پرواز به مقاصد دبی و استانبول هم در دستور کار قرار گیرد.

مدیر فرودگاه آبادان در ادامه خاطر نشان کرد: از شهریور سال ۱۴۰۰ در فرودگاه آبادان پروازهای کارگو با ظرفیت جابجایی بیش از۲۰ تن بار از نوع آبزیان در هر پرواز و به صورت یکبار در هفته برقرار شده است. در این مدت بیش از ۳۸ پرواز باری و مسافری به مقصد کویت صورت گرفته است. البته در زمستان سال گذشته تعداد پروازها به ۳ پرواز درهفته به دلیل استقبال کشور مقصد و ظرفیت فرودگاه در زمینه برقراری پرواز باری افزایش پیدا کرد و در دراز مدت ایجاد ترمینال بار (کارگو) دور ذهن نیست. این روند قطعا در رشد بیشتر تجاری و اقتصادی جنوب غرب کشور و استان خوزستان تاثیر خواهد داشت.

خواست خدایی در پایان با اشاره به ظرفیت های کشورعراق خاطر نشان کرد: کشور عراق پتانسیل بسیارخوبی دارد و در تلاش هستیم با توجه به در خواست های مکرر کشورهای همسایه برای پرواز از آبادان، سفرهای مورد درخواست آنها از این فرودگاه را برقرار کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.