| کد خبر: 239217 |

سایه سنگین اومیکرون بر گزارشات درآمد خطوط هوایی آمریکا

در حالی که خطوط هوایی بزرگ آمریکا قرار است از فردا (پنجشنبه) گزارشات سه ماهه درآمد خود را منتشر کنند، تاثیر ناشی از شیوع اومیکرون انتظارها برای افزایش درآمد را از بین برده است.

تین نیوز

 در حالی که خطوط هوایی بزرگ آمریکا قرار است از فردا (پنجشنبه) گزارشات سه ماهه درآمد خود را منتشر کنند، تاثیر ناشی از شیوع اومیکرون انتظارها برای افزایش درآمد را از بین برده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، خطوط هوایی ایالات متحده از بهار 2020 که بحران کرونا صنعت هواپیمایی را به زانو درآورد، مسیر طولانی را طی کرده اند. با این حال، روز پنجشنبه زمانی که خطوط هوایی بزرگ آمریکا شروع به انتشار گزارشات سه ماهه درآمد خود می کنند، تاثیر همه‌گیری اومیکرون بیشتر دیده خواهد شد.

آخرین موج کرونا که توسط سویه بسیار مسری آن یعنی اومیکرون صورت گرفته است، باعث ویرانی این صنعت که با کمبود نیرو دست و پنجه نرم می کند، شده است.

این در حالی است که افزایش چند برابری موارد روزانه ابتلا به بیماری کرونا و همچنین برف و یخبندان در آمریکا منجر به لغو گسترده پروازها در این کشور شده است.

به عنوان مثال، تنها در یک روز، نزدیک به یک سوم نیروی کار شرکت هواپیمایی یونایتد United Airlines در نیوآرک، نیوجرسی، اعلام شد که بیمار هستند.

بر اساس این گزارش، این خطوط هوایی مستقر در شهر شیکاگو 3000 کارمند دارد که در حال حاضر به ویروس کرونا آلوده شده اند.

به گفته سرویس ردیابی پروازهای جهان موسوم به فلایت اورFlightAware ، یکی از بزرگترین اختلالات پرواز در سال های اخیر، رخ داده است به طوری که از شب کریسمس تا کنون، خطوط هوایی آمریکا بیش از 30600 پرواز خود را لغو کرده اند.

قبل از آن که سویه اومیکرون شروع به وارد کردن ضربه به فعالیت خطوط هوایی کند، سه ماهه منتهی به دسامبر در حال شکل گیری به عنوان قوی‌ترین دوره صنعت هواپیمایی در دو سال اخیر بود.

این شروع امیدوارکننده باعث شد شرکت هواپیمایی دلتا ایر لاینز و شرکت هواپیمایی ساوت وست در ماه گذشته سودی را برای سه ماهه خود پیش بینی کنند.

خطوط هوایی امریکن (AAL.O) روز سه شنبه کاهش کمتر از حد انتظار درآمد را برای سه ماهه چهارم پیش بینی کرد. هر دو شرکت هواپیمایی امریکن و یونایتد ایرلاینز نتایج خود را هفته آینده گزارش خواهند کرد.

بحران ناشی از ویروس کرونا، انتظارات را برای یک شگفتی در افزایش درآمدها کاهش داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.