| کد خبر: 238781 |

◄ کاهش شدید سفرهای هوایی بریتانیا در ۲۰۲۱

آمار سفرهای هوایی بین‌المللی بریتانیا در سال ۲۰۲۱ و همزمان با ادامه روند همه‌گیری کرونا در جهان با کاهش شدید همراه بوده است.

تین نیوز

آمار سفرهای هوایی بین‌المللی بریتانیا در سال ۲۰۲۱ و همزمان با ادامه روند همه‌گیری کرونا در جهان با کاهش شدید همراه بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از گاردین، در سال ۲۰۲۱ که همه‌گیری ویروس کرونا برای دومین سال همچنان سفرهای بین‌المللی را مختل کرده، آمار سفرهای بین‌المللی بریتانیا با ۷۱ درصد کاهش مواجه شده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی یک شرکت بررسی آمار پرواز، تا ۲۲ دسامبر، حدود ۴۰۶,۰۰۰ پرواز بین‌المللی در بریتانیا به ثبت رسید، این درحالی است که این آمار در سال ۲۰۱۹ پیش از همه‌گیری ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های سفری حدود ۱.۴ میلیون پرواز بود. سفرهای هوایی داخلی در بریتانیا نیز در سال جاری میلادی با ۶۰ درصد کاهش همراه بودند.

رونق سفرهای بین‌المللی به دلیل لزوم عمل به مقرراتی همچون انجام آزمایش کرونا و سپری کردن دوران قرنطینه که البته در طول سال دستخوش تغییراتی شدند، سرعت بسیار کمی داشته است.

شرکت هواپیمایی «رایان‌ایر» با به ثمر رساندن بیش از ۱۰۰,۰۰۰ سفر هوایی مرتبط با بریتانیا در سال ۲۰۲۱، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی بریتانیا محسوب می‌شود.

همچنین مسیر فرودگاه هیترو لندن و فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی شلوغ‌ترین مسیر هوایی بریتانیا معرفی شد. این در حالی است که مرزهای ایالات متحده آمریکا در ماه نوامبر به روی مسافران بریتانیایی بازگشایی شد. مسافران اما می‌توانستند از بیست و هشتم جولای از آمریکا به بریتانیا سفر کنند.

با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا در سراسر اروپا، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا که در پی شیوع سویه «اُمیکرون» ویروس کرونا صورت گرفت، چشم‌انداز برای سفرهای هوایی سال آینده آشکار و مشخص نیست.

در روزهای اخیر هزاران پرواز به دلیل مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونا خدمه پرواز و نامساعد بودن وضعیت هوا در ایالات متحده لغو شد. روز چهارشنبه ۲۱۰۰ پرواز دیگر در سطح جهان لغو شد، این درحالی است که روز سه‌شنبه ۳۰۰۰ پرواز لغو شده بود.

به گفته شورای سفر و گردشگری در آغاز سال ۲۰۲۲ یک‌هشتم شغل‌های مرتبط با سفر و گردشگری در بریتانیا یا به عبارتی حدود ۲۵۰هزار شغل، خالی باقی خواهد ماند، که البته این کمبود نیروی کار می‌تواند تاثیر زیادی در روند احیای اقتصادی بریتانیا در دوران همه‌گیری کرونا داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.