| کد خبر: 236376 |

◄ رهایی پرشتاب حمل‌ونقل هوایی از بحران کرونا

حمل و نقل هوایی جهان بسیار پرشتاب‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت، در حال بهبودی از همه گیری کووید۱۹ است

تین نیوز

مدیر کمیته اجرایی انجمن حمل و نقل آمریکای لاتین و کارائیب (آلتا/ALTA) گفت: حمل و نقل هوایی جهان بسیار پرشتاب‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت، در حال بهبودی از همه گیری کووید۱۹ است و پیشرفت منطقه آمریکای لاتین در این زمینه حتی خیلی سریعتر اتفاق می‌افتد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  در حالی که شرکت هواپیمایی آلتا با ۲۵ کشور عضو، نخستین نشست خود را پس از وقفه ناشی از همه گیری در سال ۲۰۱۹میلادی در کلمبیا برگزار می کند،   «پدرو هیلبرون» مدیر اجرایی آن در کنفرانسی مطبوعاتی با ارائه آمار انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام کرد: بهبود پساکرونا بعد از ۲۰۲۰، تعلیق عملیات هوایی ناشی از بحران همه گیری را در سراسر جهان به دست فراموشی خواهد سپرد.

هیلبرون رئیس شورای مدیریت کوپا تصریح کرد: از زمان آغاز همه‌گیری، پیش‌بینی احیای صنعت هوایی جهان برای بازار داخلی (منطقه آمریکای لاتین) ۲۰۲۴ و در سطح جهانی سال ۲۰۲۵ بود. اما ارزیابی های اخیر یکسال زودتر را برای بهبود حمل و نقل هوایی (در مقایسه با دوره پیش از پاندمی) پیش بینی کرده اند.

مدیر صنعت حمل و نقل هوایی آمریکای لاتین،  در همین راستا افزود: ارزیابی یاتا درخصوص بهبودی حمل و نقل هوایی برای بازار داخلی سال ۲۰۲۳ و در بازارهای جهانی ۲۰۲۴ است.

بهبودی حمل و نقل هوایی آمریکای لاتین، پیشروتر از جهان

هیلبرون درمورد منطقه آمریکای لاتین خاطرنشان کرد: صنعت حمل و نقل هوایی آمریکای لاتین کمی بهتر از میانگین جهانی عمل می کند.

رئیس آلتا با اشاره به نتایج گفت: به رغم سرعت خوب فرآیند بهبود، انتظار می رود امسال «پیشرفت حمل و نقل هوایی جهان در مقایسه با سال ۲۰۱۹ (پیش از بحران کرونا) ۶۰ درصد پایین تر و این میزان در منطقه آمریکای لاتین ۲۰ درصد پایین تر باشد» با این وجود، روند بهبود فضای حمل و نقل هوایی خیلی سریع تر از حد انتظار پیش می رود و ارقام ماهانه این را نشان می دهد. این موضوع پیام امیدبخشی از آینده این صنعت در کوتاه مدت ارسال می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که زیان عملیاتی این صنعت در سطح جهانی ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۱ (در مقایسه با ۲۰۱۹) برآورد می شود و این میزان برای منطقه آمریکای لاتین ۱۸ درصد منفی پیش بینی می شود.   

با این همه، هیلبرون تصریح کرد: اگرچه هنوز همه گیری به پایان نرسیده، اما به نظر می رسد در آمریکای لاتین تحت کنترل باشد و این امر را در بهبود گام به گام صنعت حمل و نقل هوایی منطقه مشاهده می کنیم.

به گزارش ایرنا،  انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، مجموع خسارت صنعت هواپیمایی جهان از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲میلادی را حدود ۲۰۱ میلیارد دلار و زیان مالی امسال (۲۰۲۱) را ۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برآورد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.